Publicitat
Publicitat

MODA

Els hereus de Munich deixen la direcció de l'empresa

Els néts del fundador de la marca de calçat esportiu Munich, Xavier i David Berneda, abandonaran els seus càrrecs respectius en la direcció de l'empresa el dilluns 2 de juliol.

La renúncia, segons van anunciar ahir en un comunicat, suposarà que se'n vaig dos dels responsables de la reorientació de la firma de calçat, que va passar de fabricar esportives per jugar a handbol, boxa, futbol sala i rugbi a obrir-se al mercat de la moda i el disseny amb un gran èxit.

Xavier Berneda havia liderat aquest ressorgiment exercint de director de màrqueting, un càrrec que a partir d'ara ocuparà l'actual director a internet, Màrius Cirera. David Berneda ocupava el càrrec de director financer, lloc per al qual no s'ha anunciat successor.

Propietaris de les botigues

Segons el comunicat, els dos germans abandonen l'empresa familiar "per emprendre nous projectes professionals" sense especificar.

Amb la marxa dels dos germans, l'empresa propietària de la marca Munich, Berneda SA, es queda amb la producció del calçat i perd les botigues de distribució, propietat de l'empresa La Tormenta Perfecta, fundada i gestionada pels dos germans. El comunicat, emès per una agència de comunicació propietat també dels dos germans, acaba amb un frase en què no es descarta la continuïtat en la col·laboració entre Berneda SA i La Tormenta Perfecta de cara a la distribució i comercialització del producte.

La renúncia dels dos germans, a més, suposa el trencament d'una nissaga al capdavant de l'empresa familiar amb seu a Capellades, actualment en mans dels fills del fundador, el pare i l'oncle de Xavier i David Berneda.

En plena internacionalització

L'empresa, nascuda el 1939, tot i estar molt arrelada a la comarca de l'Anoia, està en ple procés d'internacionalització i consolidant la seva presència a Espanya amb una botiga a Madrid. A part d'una desena de botigues propietat de Xavier i David Berneda a Barcelona, Capellades, la Roca del Vallès, València i Saragossa, l'empresa també distribueix els seus productes a través de múltiples punts de venda a tot Espanya. També compta amb una botiga acabada d'obrir a Irlanda i diversos punts de distribució a França i Alemanya a través de botigues multimarca.

L'empresa, però, segueix en plena internacionalització i, de fet, Xavier Berneda ja pensava a finals de l'any passat a obrir una fàbrica al Brasil. Ara l'empresa haurà de decidir si manté aquests plans d'expansió després de la renúncia de l'encara director de màrqueting.

Munich va facturar l'any 2010 un total de 28 milions d'euros, va incrementar les seves vendes un 21% i va duplicar el seu negoci a internet. L'empresa, però, encara no ha facilitat les dades de beneficis del 2011. Sobre aquest exercici encara es desconeix la facturació i si hi ha hagut beneficis.

Més continguts de