Publicitat
Publicitat

ALIMENTACIÓ

La marca Bimbo passa a mans mexicanes

La multinacional Sara Lee es desprèn del negoci de pa i brioxeria i ven les seves marques al grup mexicà Bimbo per 115 milions d'euros

La multinacional Sara Lee s'ha venut el seu negoci de pa i brioxeria a la multinacional mexicana Bimbo per 115 milions d'euros. La venta inclou la coneguda marca del mateix nom, Bimbo, a Espanya i Portugal, que fins ara estava en mans de Sara Lee.

A banda de Bimbo, l'acord amb el gran grup mexicà inclou la venta d'altres noms coneguts com ara Martínez, Ortíz i Silueta, així com set fàbriques de la multinacional nord-americana.

El negoci de pa i brioxeria de Sara Lee a Espanya i Portugal va generar una facturació de més de 299 milions d'euros el 2010. Aquestes divisions suposen una plantilla d'unes 2.000 persones, segons ha explicat l'empresa.

La multinacional ja fa mesos que buscava una sortida al seu negoci de brioxeria fresca per especialitzar-se en d'altres sectors com ara el cafè i el tè. L'empresa ha explicat que la venta al grup mexicà Bimbo és un pas "natural" que pot beneficiar les marques i l'equip d'aquestes empreses a Espanya i Portugal.

Sara Lee segueix buscant sortida al negoci de panificació que encara manté a França i a Austràlia.


Més continguts de