Publicitat
Publicitat

Els mitjons i la roba interior de Punto Blanco entren al mercat rus i anglès

L'exportació de la firma igualadina representa un 15% de la facturació, que l'any passat va ser de 22,5 milions d'euros

La tradicional marca de mitjons Punto Blanco, amb seu a Igualada, acaba de signar acords amb diversos distribuïdors per entrar al mercat rus i anglès. Aquests dos països se sumen als 35 als quals ja exporta la marca igualadina a través de la seva pròpia xarxa de vendes o de distribuïdors. El director general de l'empresa, Ignasi Reixach, ha explicat que actualment l'exportació representa "entre un 10% i un 15% de la facturació", però preveu que aquesta xifra augmentarà, perquè calculen que "el mercat espanyol estarà pla durant tres o quatre anys i, per tant, cal sortir al món".

Punto Blanco va facturar el 2011 uns 22,5 milions d'euros, una xifra similar a la de l'any anterior. "Desgraciadament, el mercat intern, amb la crisi, està patint molt, i per aquest motiu estem potenciant molt l'exportació, que és el que ha d'ajudar la indústria catalana a sortir d'on es troba", ha explicat Reixach. El director general de la firma catalana ha assegurat que acaben de signar acords amb nous distribuïdors per entrar als centres comercials de Rússia i del Regne Unit. A més, Reixach ha dit que "tenim altres països en marxa, però que, de moment, no podem anunciar".

Punto Blanco va començar la seva política d'exportació durant els anys 50, i actualment està present a més de 35 països d'arreu del món. El volum d'exportació representa actualment entre un 10% i un 15% de la facturació total de l'empresa, però Reixach confia que aquesta xifra podrà augmentar en els propers temps.

16 botigues pròpies

Actualment, Punto Blanco compta amb 16 botigues pròpies, 15 de repartides arreu de l'Estat i una a Portugal. A la resta del món, la marca hi és present a través de les botigues multimarca o a les 'masterfranquícies'. Tot i això, Reixach preveu que en els propers temps la marca igualadina obrirà més botigues, "ja que en aquests moments el mercat immobiliari es troba en un moment molt interessant i es poden trobar bones oportunitats en bones ubicacions".

Pel que fa a la venda per internet, la tèxtil catalana preveu que "en els propers temps tingui un creixement molt important", malgrat que ara les vendes per aquest canal "són petites", ha assegurat Reixach.

Una empresa arrelada al territori

Punto Blanco produeix un 90% dels seus mitjons a la fàbrica que l'empresa té a Igualada. Pel que fa a la resta de productes que té la marca –roba interior, pijames i banyadors–, "es fan a diferents països del món com Portugal, el Marroc o Tunísia", ha explicat Reixach. En aquests moments, l'empresa té més de 300 treballadors en plantilla.

"Nosaltres mai no hem volgut abaixar el nivell de qualitat dels nostres productes", ja que "a la gent li fa molta gràcia comprar productes 'low cost', però haurien de saber que comprar aquests productes suposa l'extinció de la indústria local", ha denunciat Reixach.

Nous materials tèxtils per tractar malalties cutànies

Punto Blanco forma part d'un consorci d'empreses coordinadores pel centre tecnològic Fitex i que estudien la creació de nous materials tèxtils per tractar malalties cutànies. El projecte Sanitex té per objectiu elaborar teixits que, en contacte amb la pell, pal·liïn afeccions com la psoriasi, la dermatitis atòpica o el peu diabètic.

"Fa més de dos anys que estem investigant en aquest sentit, i es tracta d'uns fils que porten adherides unes microcàpsules que, quan contacten amb la pell, alliberen una sèrie de substàncies", ha explicat Reixach. Els productes finals que volen obtenir els impulsors del projecte són un mitjó per tractar el peu diabètic i un bodi per als malalts de psoriasi i pell atòpica.

Més continguts de