Publicitat
Publicitat

EMPRESES

La multinacional Sara Lee posa a la venda el grup Bimbo

Bimbo factura 367 milions anuals, és la marca líder de pa de motlle a Espanya i dóna feina a 791 persones fixes. L'any passat va perdre 12,5 milions d'euros, un 23% més

La multinacional Sara Lee ha posat a la venda el grup Bimbo, que opera a Espanya i Portugal en el negoci de pa de motlle i pa torrat amb les marques Bimbo, Ortiz i Silueta, segons han explicat a Efe fonts de grup nord-americà.

Sara Lee ja va arribar a un acord per vendre al grup Bimbo Mèxic –que, des del punt de vista mercantil, no té res a veure amb la marca catalana– el seu negoci de panificació als Estats Units, North American Fresh Bakery, per 959 milions de dòlars, deute lliure, un pacte que està pendent de l'autorització de les autoritats de competència nord-americana.

Des del maig, Sara Lee ja havia anunciat que estudiava vendre tres divisions: Bimbo (Espanya i Portugal), el negoci de massa de pizza a França i la línia de postres, gelats i brioxeria congelada a Austràlia i Nova Zelanda, però des d'aquest mes d'agost la decisió és ferma tant per a Bimbo com per al negoci francès.

Bimbo factura 367 milions anuals, és la marca líder de pa de motlle a Espanya i dóna feina a 791 persones fixes, a més de 190 d'eventuals. De fet, històricament, el seu conveni col·lectiu sempre ha estat de referència per a tot el sector d'alimentació a Espanya.

El fabricant de pa de motlle i brioixeria Bimbo va perdre 12,5 milions d'euros durant l'exercici del 2010, tancat el 30 de juny d'aquell any, amb la qual cosa els números vermells s'han incrementat un 23% respecte dels del mateix període anterior.

Segons consta en els comptes dipositats en el registre mercantil, Bimbo va perdre, el 2009, 10 milions més, i si bé es troba situació deficitària des del 2007, quan els resultats negatius van sumar un total de 100.000 euros, des d'aleshores els comptes del grup d'alimentació s'han anat deteriorant.

Les pèrdues del 2010 encara són superiors si es comptabilitzen els 5,6 milions d'euros que Hisenda reclama al grup Bimbo per actes d'inspecció definitiva de l'impost de societats corresponent al període comprès entre el 2001 i el 2004.

Tal com assenyala l'auditor PriceWaterhouseCoopers en una excepció als comptes, "no s'ha registrat cap provisió destinada a cobrir el possible deute que resulti d'aquestes actes".

En tancar l'exercici 2010, les vendes de grup es van situar en 367 milions d'euros, fet que suposa una caiguda del 7% respecte de les del període anterior.

El resultat d'explotació del grup és negatiu en 17 milions d'euros, un 18% més, en bona part per l'augment dels resultats negatius per alienacions que han sumat un total de 4,6 milions i que són fruit de la forta reestructuració que va haver d'assumir el grup en aquell període.

Bimbo va finalitzar l'exercici amb patrimoni net negatiu de 4,3 milions d'euros, però, tal com assenyala l'auditor, té el ple suport del seu soci majoritari, la multinacional Sara Lee.

Durant l'any 2010, Bimbo va vendre parts del seu negoci per valor de 3,9 milions, com ara una planta a Antequera (Màlaga), el grup Siro i diversos actius a les Canàries.

Posteriorment, després de tancar aquest exercici, Bimbo va traspassar al grup Dulca una planta a Almansa (Albacete), en línia amb la reestructuració del seu negoci a Espanya.

Bimbo preveu que el negoci millorarà durant aquest exercici 2011 per "una millor utilització i adequació de la maquinària productiva amb l'objectiu d'aconseguir la màxima producció al mínim cost", segons consta en els comptes anuals.

La intenció de Sara Lee és reestructurar-se en dues divisions: la càrnia centrada als Estats Units i la de cafè i te que tindrà dimensió internacional i que a Espanya compta amb marques de gran consum, com Marcilla.

Tot el negoci internacional de forn opera a quatre països i va suposar menys d'un 10% de les vendes de Sara Lee, en l'exercici fiscal 2010, que va acabar per a l'empresa el  juny passat.

Etiquetes

Més continguts de