Publicitat
Publicitat

Les pèrdues de Seat es dupliquen fins als 29 milions en el primer trimestre

L'ofensiva comercial i l'arribada al mercat xinès eleven els números vermells de la filial del grup Volkswagen. Les vendes de la marca creixen un 6,7% fins al març

Seat va perdre 29 milions d'euros fins al març, més del doble que en el mateix període del 2012, quan els números vermells van ser de 12 milions. L'esforç comercial per millorar les vendes i les campanyes per entrar a nous mercats com la Xina han impactat negativament els comptes.

Segons consta a l'informe presentat avui pel grup Volkswagen, Seat va millorar un 6,7% les vendes en el primer trimestre, amb 99.000 cotxes distribuïts a tot el món, malgrat que el mercat espanyol va continuar minvant. La facturació va arribr als 1.579 milions entre el gener i el març, un 14,2% per sobre que l'any passat.

Volkswagen va justificar que les pèrdues de la seva filial amb seu a Martorell s'expliquen per "l'increment dels costos fixes i el suport a les vendes". Fonts de Seat han confirmat que en un context de crisi han hagut d'invertir més en l'obertura de nous mercats i en campanyes de màrqueting i publicitàries.

Seat confia en la bona acollida dels nous productes i la resposta dels nous mercats. Caldrà veure com evolucionen les vendes els propers trimestres per controlar els números vermells que la marca confia a millorar respecte l'any passat.


Més continguts de