Publicitat
Publicitat

COMERÇ

La meteorologia del dia d'ahir va convertir potencials banyistes en compradors

La pluja s'alia amb els comerciants en l'inici de les rebaixes

La campanya estival de rebaixes va arrencar ahir amb descomptes mitjans del 50%. Les grans superfícies i els comerços petits i mitjans de les principals ciutats es van omplir. El temps va ajudar.

Les grans superfícies i els comerços petits i mitjans situats al centre de les principals ciutats catalanes es van omplir ahir de públic, a l'inici de la temporada de les rebaixes d'estiu, que va arrencar amb uns descomptes mitjans del 50%.

La campanya estival de rebaixes va estrenar-se enguany en diumenge i en una jornada marcada per les pluges i el cel tapat, cosa que va permetre, sobretot als petits comerços que van obrir, guanyar la batalla a l'oferta de sol i platja.

El secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), Miquel Àngel Fraile, va explicar que en la jornada d'ahir únicament van obrir entre el 15% i el 20% dels 30.000 comerços petits i mitjans integrats en la seva associació, ja que en diumenge només acostumen a obrir els locals situats als principals carrers comercials, informa Efe.

D'aquesta manera, els comerços petits i mitjans es van omplir només als carrers comercials, a l'espera de viure avui, en dia laborable, la seva primera gran jornada d'aquesta campanya, en què esperen ingressar 800 milions d'euros.

Per a aquest tipus de comerços, el pitjor escenari per iniciar una temporada de rebaixes és que caigui en diumenge, com aquest any. Per aquest motiu la valoració de la primera jornada no és ni de bon tros tan positiva com la de l'any passat, quan es van iniciar en un dissabte i tots els comerços estaven oberts, segons Fraile. "No hi ha color", va admetre el secretari general de la CCC, que va insistir que l'inici de la campanya de rebaixes d'estiu de l'any passat, en caure en dissabte, va ser "boníssim".

Bons compradors

No obstant això, els petits comerços que sí que van obrir es van omplir d'"excel·lents compradors", ja que, com és habitual, segons Fraile, en el primer dia de rebaixes les persones que van a comprar gasten més que la mitjana, que aquest any es preveu en 180 euros per persona.

"Avui [per ahir] la gent que va als comerços ha mirat poc i ha comprat molt, perquè saben a què van", va celebrar Fraile, que va apuntar que malgrat que diumenge les vendes estaven "funcionant", per als comerços petits i mitjans el dia important serà avui, quan tots apujaran les persianes.

Segons Fraile, malgrat que la pluja va espantar alguns compradors, la meteorologia va permetre que al final els comerços guanyessin la batalla al "sol i platja", la seva principal preocupació en l'obertura de la campanya de rebaixes d'estiu.

Després d'uns mesos d'abril i maig amb caigudes en les vendes, el comerç petit i mitjà té grans esperances dipositades en les rebaixes d'estiu, que poden permetre donar sortida a l'estoc acumulat i estimular les vendes de roba d'estiu, amb descomptes de fins al 70%.

Segons la CCC, en aquesta campanya d'estiu els comerços petits i mitjans preveuen facturar per valor de 800 milions d'euros, en vendes que es concentraran sobretot en complements, moda i calçat -que suposaran el 20%- i en electrodomèstics i parament -20%.

Per la seva banda, les grans superfícies també van rebre l'inici de la campanya de rebaixes amb una bona afluència de públic. L'Asociación Nacional de Grandes Empresas de Distribución (ANGED) va qualificar de positiu l'inici de la campanya de rebaixes, en què s'ofereixen descomptes de fins al 70% en alguns productes, com en el tèxtil i el calçat.

Les rebaixes d'estiu d'aquest any han arrencat amb la previsió d'igualar la facturació, o fins i tot d'augmentar-la lleument, en relació amb la campanya de l'any passat.

ANGED reuneix setze companyies de distribució i grans superfícies, entre les quals hi ha El Corte Inglés, Fnac, Eroski, Carrefour, Conforama, Ikea i Media Markt.

Comerç 'low cost'

El comerç tradicional té durant les últimes campanyes un nova amenaça comercial: els outlets , que ofereixen productes més barats de temporades anteriors i que introdueixen una competència encara més acarnissada, perquè sumen els descomptes habituals d'aquest tipus de negocis amb els puntuals de les rebaixes.

Més continguts de