Economia 25/12/2013

Ryanair acumula prop de 6.000 queixes en només dos anys

La companyia només ha abonat 689.531 euros d'un total d'1.580.000 per diverses sancions, la majoria per qüestions relacionades amb el combustible i la seguretat operacional

Europa Press
2 min
Un avió de Ryanair al costat de la torre de control de l'aeroport de Girona / ACN

MadridRyanair té pendent d'abonar 891.612 euros per sancions imposades des de l'exercici de 2007. Fins ara la companyia irlandesa ha abonat 689.531 d'un import total d'1.580.000 d'euros en sancions imposades els últims sis anys.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Entre els anys 2010 i 2012 es van iniciar 5 expedients contra Ryanair relatius a l'"incompliment de les normes en matèria de proveïment de combustible". Per aquesta raó li va ser imposada una multa de 167.102 euros per un d'aquests expedients. També es van iniciar 7 expedients en matèria de seguretat operacional.

En els anys 2011 i 2012 es van detectar 17 deficiències per "càrrega de combustible amb passatge a bord" a Ryanair, primera aerolínia a Espanya per volum de passatgers amb 30 milions de viatgers.

El 26 de juliol de 2012, Ryanair va sol·licitar tres aterratges d'emergència per falta de querosè a l'aeroport de València. A aquests va seguir el retard de dos vols a Barajas i Lanzarote el 4 de setembre, aquest últim amb petició de prioritat d'embarcament. Arran d'aquest triple incident l'AESA, depenent del Ministeri de Foment, va iniciar una investigació per verificar el compliment de la normativa europea d'operacions aèries mentre l'Autoritat d'Aviació Irlandesa (IAA , per les seves sigles en anglès) va realitzar el seu respectiu informe. Tres mesos després la companyia irlandesa, seguint les recomanacions de l'informe de la IAA, va revisar la seva política de combustible perquè els seus avions volin amb 15 minuts més de fuel i va incloure un programa de formació per als seus pilots.

5.796 queixes en només dos anys

D'altra banda, el nombre de queixes formulades per usuaris contra la companyia aèria va ascendir a un total de 5.796 reclamacions els anys 2011 i 2012. D'aquestes, 3.024 corresponen al 2011 i 2.772 al 2012. Durant aquests dos anys , es van dur a terme 50 accions inspectores a Ryanair en matèria de drets de passatgers i es van iniciar 30 expedients. Així mateix, es van tramitar 25 expedients contra la companyia de baix cost en matèria de seguretat física. Entre juny de 2011 i juny de 2012, l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), va realitzar un total de 45 inspeccions en rampa a Ryanair i es van detectar 57 deficiències en aquesta matèria. L'AESA va dur a terme un total de 15.284 inspeccions durant el 2012, un 126 % més de les previstes, segons dades de la seva última memòria.

Ryanair ha posat en marxa un pla de mesures per millorar la seva atenció al client entre les quals figuren permetre una segona bossa de mà, reduir el recàrrec per imprimir a l'aeroport la targeta d'embarcament o eliminar els anuncis a bord d'alguns vols, després de realitzar una enquesta entre els seus clients.

Tot i el nombre de queixes, Ryanair no lidera l'apartat de sancions, sinó que ho fa l'espanyola Iberia. Dels 493 expedients sancionadors oberts l'any 2012 a empreses comercials 57 van correspondre a Iberia, 43 a Ryanair, 26 a Air Europa, 21 a Air Nostrum, quinze a Vueling i onze a Aerolíneas Argentinas.

stats