Economia 20/05/2015

La venda de 50 supermercats a Dia castiga els resultats de Caprabo amb unes pèrdues de 5 milions

Sense tenir en compte aquesta operació els guanys pugen a 10 milions, els millors en els últims deu anys

Ara
2 min
La cadena catalana dóna per tancat el procés d'ajustament. /CAPRABO

BarcelonaCaprabo va tancar l'any 2014 amb unes pèrdues de 5 milions d'euros, provocades per l'impacte de la venda de 50 supermercats de Madrid i Castella-La Manxa, segons ha informat aquest dimecres la companyia. Sense tenir en comptes aquesta operació, el resultat net de la companyia de distribució és de 10 milions d'euros, el que suposa els beneficis més alts dels últims deu anys i 8 milions més que els guanys del 2013, que va ser de 2 milions.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La companyia de distribució, que forma part del grup Eroski, va tancar el 2014 amb un resultat d'explotació de 24,1 milions d'euros, el 38% més que els 17,6 milions de l'any 2013. Així el resultat d'explotació consolida la tendència positiva que ja s'havia iniciat l'any 2013, quan va registrar un augment del 66% respecte a l'any anterior.

La companyia atribueix aquest increment a les millores operatives que s'han implantat, centrades en l'estalvi en la logística, la reducció de costos d'estructura i les millores d'eficiència energètica centrades en el procés de renovació i transformació dels supermercats.

La facturació de la companyia el 2014 va pujar a 1.327 milions d'euros, un 2,7% menys que l'any anterior. Una reducció que es produeix per la contracció del consum a Catalunya, que és el mercat estratègic de Caprabo. La reducció del consum ha Catalunya ha estat del 4,5% segons la consultora Nielsen, degut bàsicament al fort increment de superfícies comercial.

Caprabo tenia a 31 de gener d'aquest any 369 suermercats als seus mercats estratègics, que són Catalunya, Madrid i Navarra, dels que 33 són franquícies. Durant el 2014 ha incorporat 11 establiments i n'hi ha tancat 6. La operació de venda de 50 supermercats a Madrid i Castella-La Manxa a Dia va suposar un impacte negatiu de 15 milions en el compte de resultats de l'any passat, que amb els 10 milions de benefici net de les operacions continuades han generat unes pèrdues globals de 5 milions.

stats