Publicitat
Publicitat

El nou taxi de Londres es podria fabricar a Barcelona

Nissan ha presentat una versió de la seva furgoneta NV200 adaptada per funcionar com a taxi a la capital britànica

El fabricant japonès Nissan ha proposat un "London Taxi" o "black cab" basat en la furgoneta NV200, similar a l'aprovat per la ciutat de Nova York per substituir els seus actuals "yellow cab", que serà fabricat en la factoria de Barcelona.

L'NV200 London Taxi serà homologat a final d'aquest any, recolzat, assegura Nissan, per l'alcalde de Londres, Boris Johnson, l'associació de taxistes (London Taxi Drivers Association) i les associacions de minusvàlids.

Aquesta proposta de Nissan, que és un 50% més eficient que els taxis actuals i compleix amb les regulacions Tfl, inclosa la d'un diàmetre de gir de 7,6 metres, tindrà una versió elèctrica, e-NV200 London Taxi, que serà provada el 2013.

L'NV200 London Taxi barceloní oferirà una significativa reducció de les emissions de CO2 en comparació dels models actuals de taxi, un dels objectius de l'estratègia de millora de la qualitat de l'aire de Londres.

La versió taxi del NV200 ja es va presentar a Tòquio i va ser elegida a Nova York com "Taxi del demà", per la qual cosa l'NV200 London Taxi s'uneix així a la visió global de Nissan per a la indústria del taxi privat, explica la companyia.

Nissan ja compta amb una presència destacada en la història dels taxis londinencs, ja que el seu motor 2.7 litres TD27 dièsel va ser elegit per propulsar a l'històric LTI FX4 Fairway "black cab", que també es va utilitzar en el successor del Fairway, el TX1.

La furgoneta NV200 de sèrie, produïda a Espanya, és un model que ha obtingut guardó "International Van Of The Year". Llançada a final de 2009, el model, també fabricat al Japó, es ven en 40 països i ja s'han comercialitzat més de 100.000 unitats a tot el món.

El Nissan NV200 London Taxi ofereix cinc places, tres en la banqueta posterior i dues altres en seients plegables en el sentit contrari al de la marxa. El seient al costat del conductor s'ha eliminat per crear més espai per a l'equipatge.

Un dels elements més interessants del taxi són les portes corredores per als passatgers, desenvolupades perquè s'obrin i tanquin amb facilitat i ser més segures per als vianants, ciclistes i altres vehicles, ja que en obrir-se no generen cap tipus d'obstrucció del pas.

Està previst que la versió dièsel del Nissan NV200 London Taxi tingui un preu més competitiu que el del TX4 -actual model de la marca London Taxi Company- i que es comercialitzi a través d'un únic concessionari Nissan.

Etiquetes

Més continguts de