Economia 25/04/2015

La filial de ‘telecos’ d’Abertis prioritzarà el creixement al dividend

Dani Sánchez Ugart
2 min
Francisco Reynés, vicepresident d’Abertis, i Tobías Martínez, conseller delegat de Cellnex.

BarcelonaA diferència d’Abertis, Cellnex Telecom, la filial de telecomunicacions de la companyia d’infraestructures catalana, no prioritzarà la remuneració a l’inversor, sinó el creixement. És a dir, es gastaran més diners per comprar nous actius que per pagar dividends. Aquesta és una de les conclusions que es poden treure de la presentació de l’oferta pública de venda (OPV) que la companyia planeja per al 7 de maig que van fer ahir els responsables d’Abertis i Cellnex a Barcelona.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En concret, la nova companyia, que un cop estigui a la borsa tindrà Abertis com a primer accionista -amb una forquilla d’entre el 45% i el 39,5% de les accions- destinarà aproximadament un 20% dels recursos que quedin a la caixa a final d’any per remunerar els seus accionistes, mentre que la resta de diners es destinaran a finançar la compra de més torres de telecomunicacions a Europa, per seguir fent créixer el negoci, segons va explicar el vicepresident d’Abertis, Francisco Reynés.

Ahir mateix va començar el roadshow de la companyia per convèncer els inversors que hi posin els seus diners. L’empresa debutarà a un preu d’entre 12 i 14 euros per acció, fet que suposa una valoració total d’entre 2.780 i 3.243 milions. De moment, ja hi ha 21 inversors institucionals interessats (els petits accionistes no podran comprar accions), entre els quals La Caixa, segons el directiu d’Abertis.

Reynés va confiar que Cellnex, que inicialment cotitzarà al mercat continu, podrà entrar d’aquí poc temps a l’Íbex-35. “Estem per sobre, tant en capitalització com en liquiditat, de moltes empreses que ara hi són”, va dir.

Reynés també va explicar que entre els objectius per treure a borsa Cellnex hi ha el de “donar-li una vida pròpia millor”, ja que ara “el ràting d’Abertis podria limitar les possibilitats de creixement” de la nova companyia. A més, l’operació suposarà una entrada d’ingressos importants per a Abertis, que els farà servir per fer créixer el negoci.

La ‘vella Europa’, prioritària

El conseller delegat de Cellnex, Tobías Martínez, es va marcar com a objectiu adquirir torres en els grans mercats europeus, especialment a Espanya, Itàlia, Alemanya, França i el Regne Unit, sense descartar tampoc els països nòrdics i algun de l’est i el centre del continent, però va matisar que no volen ser “l’empresa d’Europa amb més torres, sinó la que tingui més serveis per torre”.

Cellnex basarà el creixement en la gestió de torres de telefonia, que després lloga a les operadores de telecomunicacions, que al seu torn poden concentrar les inversions a millorar el producte, i no la xarxa. De moment l’empresa, que també és propietària de les torres de televisió i ràdio d’Espanya, desenvolupa aquest negoci a Espanya i Itàlia, on recentment ha adquirit 7.377 torres de l’operador Wind.

stats