Economia 26/02/2015

Els últims abdominals d'Abercrombie & Fitch

La firma nord-americana canvia d'estratègia de màrqueting i vestirà els seus models per netejar la seva imatge

Ara
2 min
abercrombie

BarcelonaFins fa nou mesos els models sense samarreta, les botigues fosques i la música electrònica eren la insígnia de la marca de roba Abercrombie & Fitch. Però en els últims anys aquesta estratègia de màrqueting ha estat més polèmica que eficient.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El que va ser el director general de la firma fins al desembre de l'any passat, Mike Jeffries, de 69 anys, ha estat protagonista de controvèrsies i denúncies per afirmar que no feia roba de talles grans perquè no volia que dones "grasses" portessin la seva roba o per haver rebutjat la sol·licitud d'una dependenta que portava el vel. Després de les crítiques que li van costar aquestes polítiques i de les caigudes dels beneficis i del seu valor en borsa a finals de 2013, Jeffries va apostar finalment per un canvi radical en la seva estratègia de publicitat i màrqueting per netejar la imatge de la marca ja a finals de l'any passat.

Una de les mesures més evidents, tal com explica avui Bloomberg, és el canvi dels models sense samarreta, mostrant els abdominals, per models vestits i més joves. L'objectiu és desvincular la imatge d'Abercrombie de la vida nocturna, la discoteca i la superficialitat i recuperar un consumidor més jove.

La firma nord-americana ja ha eliminat gairebé per complet els abdominals de les seves botigues, cartells i web, però encara els manté en la seva colònia. Les ampolles de Fierce, el nom de la fragància, continuen mostrant la fotografia d'un model sense samarreta. El pla de màrqueting de l'empresa justifica aquesta excepció perquè "s'adequa a la sensibilitat i l'actitud provocativa de la indústria de les fragàncies", com per exemple la colònia de Jean Paul Gaultier.

stats