Publicitat
Publicitat

Les vendes de motos i ciclomotors cauen fins al maig un 17% i un 5%, respectivament

El sector reclama un pla d'ajudes que permeti renovar el parc de vehicles, que considera que està envellit

A banda de la caiguda de les matriculacions de vehicles, la crisi està afectant també el sector de les motos i els ciclomotors. En el primer cas, les vendes han caigut un 17% interanual entre gener i maig d'aquest any. Segons dades fetes públiques aquest dilluns pel Gremi del Motor, durant els cinc primers mesos de l'any s'han venut a Catalunya 12.894 motos, 2.000 menys que en el mateix període del 2011. En el segment dels ciclomotors, el sector aguanta millor la caiguda de la demanda malgrat que també es registren unes pèrdues del 5%. Segons la federació inscrita a la FECAVEM, fins al maig s'han venut 1.441 ciclomotors, davant dels 1.517 del 2011.

Per demarcacions, Girona i Barcelona registren les majors pèrdues en vendes de motos, del 19% i el 17%, respectivament. Les dues demarcacions han matriculat fins al maig 919 motos (enfront de les 1.136 del 2011) i 8.665 motos (enfront de les 10.521), respectivament.

Les segueix de prop la demarcació de Tarragona, amb una pèrdua del 13% de les vendes, amb 796 matriculacions fins al maig (916 el 2011); mentre que Lleida se situa a certa distància amb la menor caiguda, del 6,23%, amb 301 vendes de motos (321 el 2011).

Pel que fa als ciclomotors, destaca la caiguda del 50% registrada per la demarcació de Lleida, que ha passat de matricular 66 vehicles el 2011 a només 33 aquest 2012, tenint en compte l'acumulat entre gener i maig. Per contra, a Barcelona les vendes de ciclomotors es mantenen estables, al voltant d'unes 1.125 els cinc primers mesos de l'any.

A Girona i Tarragona les vendes cauen un 14% i prop d'un 12%, amb 163 (enfront de les 190 del 2011) i 120 vehicles venuts (enfront dels 136 del 2011).

Per tot plegat, el Gremi del Motor, d'acord amb la resta de patronals del sector, alerta que és del tot necessari que des del govern espanyol es promogui un pla d'ajudes al sector que beneficiï directament el consumidor i que permeti una renovació de l'envellit parc de vehicles per potenciar la demanda el mercat.

I recorda, a més, que una activació del sector de l'automòbil suposaria directament un augment de la recaptació en les arques públiques i la generació de llocs de treball.

Més continguts de