Publicitat
Publicitat

Les vendes mundials de Seat cauen un 11,6% el primer trimestre de 2012

La crisi a Espanya, principal mercat de l'empresa, passa factura mentre creixen les vendes a mercats europeus com Alemanya i Regne Unit

Les vendes mundials de la firma automobilística Seat han caigut un 11,6% en el primer trimestre de 2012, en lliurar 80.100 unitats davant de les 90.700 del mateix període de l'any anterior.

Aquestes dades, facilitades avui per la seva matriu Volkswagen, són un reflex de les dificultats que travessa el sector de l'automoció a gran part d'Europa com a conseqüència de la crisi i que afecta en especial Seat per la debilitat del mercat espanyol.

Malgrat aquest descens general de l'11,6% en el primer trimestre de l'any, Seat, amb seu a Martorell (Baix Llobregat), ha experimentat increments dels seus lliuraments en alguns mercats mundials com Alemanya, on ha comercialitzat 13.100 vehicles, un 3,6% més.

En el mercat britànic, Seat ha matriculat 10.900 automòbils els tres primers mesos de l'any, un 4,1% més, i a Mèxic les seves vendes han crescut un 10%, fins a les 5.100 unitats.

Seat, que el 2011 va aconseguir reduir les seves pèrdues després d'impostos en un 41,3% fins als 61 milions d'euros, s'ha fixat com a objectiu deixar enrere els números vermells el 2013, de manera que ha dissenyat una estratègia que passa per una ofensiva de productes que es desenvoluparà aquest any.

El Grup Volkswagen ha aconseguit, per la seva banda, incrementar les seves vendes mundials en un 9,6% en el primer trimestre d'aquest any fins a arribar als 2,16 milions d'unitats.

Aquests bons resultats s'han degut, sobretot, al bon comportament de les vendes a Amèrica del Nord, la Xina i Rússia, mentre que es manté la incertesa en els mercats de l'oest d'Europa.

Més continguts de