L’EDITORIAL
Editorial 28/11/2015

Des de l’ARA, renovem el nostre compromís

Després d’aquests cinc anys apassionants, volem seguir fent un periodisme útil i compromès

2 min

Avui fa cinc anys que vam néixer. Ho vam fer en un context d’incertesa econòmica i crisi de la premsa, però carregats d’idees i il·lusió. Ho vam fer un grup d’emprenedors i periodistes, amb un triple objectiu: ajudar a conformar un nou país i a explicar un món en procés de canvi accelerat; contribuir al necessari canvi del periodisme amb la voluntat de tornar-lo a acostar a la gent; i buscar un nou model de negoci de premsa. Sense caure en el cofoisme, creiem que hem avançat decisivament en els tres terrenys.

Sobre el primer objectiu, sens dubte Catalunya ha experimentat una sacsejada que ha tret milions de persones al carrer de forma reiterada, pacífica i democràtica: ha desaparegut el vell sistema de partits i s’ha fet evident la voluntat de canvi polític i social. Des de l’ARA hem contribuït a mostrar totes les cares d’aquest apassionant i complex procés. Pel que fa al context global, hem viscut i analitzat una revolució tecnològica, una forta evolució geopolítica, l’eclosió d’un nou paradigma de consum -l’economia col·laborativa- i l’emergència d’una manera diferent d’abordar la nostra salut. En el terreny periodístic, l’ARA s’ha volgut arriscar a l’hora de fer i comunicar periodisme, de crear una comunitat digital i de treure cada dia un diari de paper innovant en les formes i els continguts. Hem tingut la voluntat de connectar amb la part més activa de la societat: emprenedors socials i econòmics, professionals liberals, el món de l’educació i la cultura, l’activisme en tots els terrenys. Ens hem sentit ben acompanyats per tots ells. Guardons com el de Diari Europeu de l’Any en categoria regional-que hem rebut fa unes setmanes- ens encoratgen a seguir. Finalment, pel que fa a la creació d’un model de negoci de premsa, hem experimentat un constant creixement de la nostra comunitat de lectors, que ens ha premiat amb els 33.270 subscriptors actuals, la base sobre la qual se sosté el projecte juntament amb la publicitat i, naturalment, el suport dels accionistes de l’empresa.

Després d’aquests cinc anys apassionats, renovem, doncs, el nostre compromís. I ho fem amb la voluntat de seguir sent útils, de seguir informant a prop de la gent.

stats