Balears 02/02/2015

Un veí de Palma denuncia "discriminació lingüística" per part del servei de seguretat d'Emaya

Assegura haver formulat una queixa a l'empresa pública sense haver rebut cap resposta dues setmanes després

Ara Balears
2 min
Emaya podrà renovar la flota de vehicles.

PalmaUn veí de Palma ha fet arribar una queixa formal a Emaya pel tracte rebut per part d'una treballadora de l'empresa de seguretat Trablisa que el dia de la revetla de Sant Sebastià custodiava el punt verd de l'empresa pública al polígon de Son Castelló.

Segons relata aquest veí de Palma, la responsable de seguretat d'aquest servei no només es va negar a parlar en català, sinó que també s'hauria negat a atendre les necessitats de l'usuari amb una actitud cordial. La vigilant de Trablisa hauria parlat de males maneres a l'usuari d'Emaya: "por mucho que me lo repitas, no te voy a entender", va dir ella segons explica la presumpta víctima d'aquest nou cas de discriminació lingüística.

"De males maneres em va indicar que quan jo muntàs una empresa, ja posaria les condicions que volgués, però que mentrestant això no era cosa meva", explica aquest veí de Palma, indignat amb l'actitud de la vigilant de seguretat quan ell li va comunicar que un servei públic hauria de poder atendre la gent en català. "La situació va ser molt incòmoda, ja que jo havia de demanar-li ajuda per dipositar les diferents coses que duia als contenidors respectius i es va arribar a mostrar un tant descortesa (amb el to amb què m'ho deia) quan li demanava que em repetís on havia de col·locar les coses", remarca.

L'home ha formulat una queixa formal a Emaya en què denuncia que una persona que no entén el català estigui fent feina de cara al públic i que, a més, adopti una mala actitud quan li parlen en la llengua pròpia de Mallorca. L'afectat assegura haver denunciat el cas telefonant a Emaya, però que dues setmanes després no ha rebut cap resposta.

Per això, ara demana als responsables d'Emaya via correu electrònic que requereixin a l'empresa de seguretat que els seus treballadors "siguin respectuosos amb aquells ciutadans que volen expressar-se en català" i que, si les persones que s'encarreguen de vigilar aquests punts no volen parlar català, diu, "almenys facin un exercici de tolerància i tinguin un tracte normal amb les persones que s'hi dirigeixen".

stats