Publicitat
Publicitat

FEMBCN

La porta de l’Àsia a Europa

El port mira a la Xina

La companyia Hutchinson Port Holding té previst crear 600 llocs de treball directes i 2.000 d’indirectes

F a menys d’un mes que es va anunciar l’aprovació definitiva del projecte constructiu de la nova terminal de contenidors del moll Prat, que l’Autoritat Portuària ha atorgat a Tercat, controlada en un 90% pel primer operador d’instal·lacions de contenidors del món, la xinesa Hutchinson Port Holding. La inversió global prevista se situarà al voltant dels 500 milions d’euros al llarg dels 30 anys que dura el període de concessió.
Gràcies a l’activitat logística que es generarà a la nova terminal, la companyia té previst crear 600 llocs de treball directes i 2.000 d’indirectes. Aquesta instal·lació tindrà cent hectàrees de superfície i serà la més avançada de la Mediterrània pel que fa al grau d’automatització en l’operativa, ja que seguirà el model ASC(Automatic Satcking Cranes, és a dir, grues d’apilament automàtic). La instal·lació tindrà una capacitat total per manipular 2.650.000 TEU (contenidors de vint peus) anuals. L’objectiu és que Hutchinson comenci a operar entre finals d’any i principis del 2012.


Aposta asiàtica


El port de Barcelona està culminant una de les ampliacions més grans de la seva història. L’aposta és consolidar Barcelona com la gran porta del sud d’Europa per a les mercaderies i el principal node logístic euromediterrani. L’Ajuntament de Barcelona és conscient que el port és una infraestructura clau per consolidar Barcelona com a motor econòmic del sud d’Europa i com a porta d’entrada dels productes asiàtics al mercat europeu. Durant el 2010 el Port va manipular un 8% més de contenidors que l’any anterior fins arribar a 1.945.733 TEU. Un de cada quatre té la Xina com a origen o bé com a destinació.
 
Promoció internacional


Per aconseguir aquest objectiu que Barcelona esdevingui el port de l’Àsia a Europa, està sent essencial la intensa tasca de promoció al continent que està realitzant el port amb el suport del consistori barceloní. Un dels grans objectius definits pel Pla Estratègic del Port de Barcelona és la promoció que es materialitza en iniciatives encaminades a incrementar la presència del port als mercats internacionals.
Sota aquest propòsit és mantenen regularment contactes amb empreses, institucions i responsables del comerç i el transport de tot el món, en nombroses missions empresarials i comercials. A banda de les relacions comercials, la cooperació del port amb la Xina se circumscriu també en la col·laboració acadèmica a través de la càtedra de logística Port de Barcelona, ubicada a la Universitat de Xangai CEIBS (China Europe- an International Business School) amb l’objectiu de transmetre l’experiència de Barcelona en el sector logístic i adequar-la al mercat xinès.
El gegant xinès Hutchinson ha reconegut que la decisió de situar el seu principal centre del sud d’Europa a Barcelona respon al potencial de creixement que encara allotja la instal·lació, que, a més, ja és actualment una destinació de referència per a nombroses línies de càrrega mediterrànies.

Corredor Mediterrani


Per situar el port de Barcelona com la porta sud d’Europa és fonamental garantir la seva connectivitat amb els mercats situats a l’altra banda dels Pirineus. En aquest sentit, l’aposta per les infraestructures ferroviàries és l’altre element clau per tenir un port competitiu i alhora atreure el trànsit amb Orient. Barcelona disposa d’una ubicació estratègica respecte a altres ports del nord d’Europa i fins fa uns anys la mancança en aquesta matèria havia condicionat el port de Barcelona. Amb l’impuls del Corredor Mediterrani, el port adapta el ferrocarril a la via d’ample europeu.
Els últims avenços en aquest sentit, un altre dels objectius estratègics del Port, indiquen que la terminal de contenidors TCB ja disposa de connexió amb ample de via europeu, la qual cosa permet operar el servei Barcelyon Express directament des del port fins a Lió, sense necessitat de canvi de trens a Portbou. Amb aquesta adaptació ferroviària s’ha reduït en sis hores la duració del trajecte d’aquest servei, cosa que ha incrementat de manera notable tant la seva eficiència com la seva demanda.

Més creueristes


L’altra branca estratègica del port de Barcelona, els creuers turístics, ha experimentat una crescuda rècord del 9% anual el 2010, i ha superat els 2.340.000 passatgers. En total, el nombre d’usuaris de ferris o creuers ha augmentat un 8% el 2010 fins als 3,4 milions

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT