Publicitat
Publicitat

FEMBCN

Barcelona camina cap al nou cicle

S'està iniciant un nou cicle: s'està produint un creixement de la demanda mundial de productes i serveis, el turisme internacional està de nou a l'alça i les ciutats que tenen bones infraestructures i plans estratègics poden començar a créixer de nou

Gairebé totes les ciutats i els ciutadans d'Europa han experimentat un gran sofriment als últims tres anys perquè la crisi ha reduït els llocs de treball, ha posat fi a les hipoteques i ha retallat tots els serveis i productes per als clients. Això ha estat molt dur a Manchester, Hamburg, Milà i Lió, així com a Londres, París, Roma i Berlín.

Tot i això, s'està iniciant un nou cicle: s'està produint un creixement de la demanda mundial de productes i serveis, el turisme internacional està de nou a l'alça i les ciutats que tenen bones infraestructures i plans estratègics poden començar a créixer de nou. Barcelona està preparada per fer el següent pas en el seu periple per ser una ciutat que ofereix oportunitats incomparables. A finals dels anys 70, Barcelona encara no era al mapa de les ciutats importants però actualment és reconeguda com a líder a tot el món, una ciutat que ha fet més que qualsevol altra per oferir noves oportunitats a les persones i a les empreses, i s'espera que respongui amb força a mesura que es torni a iniciar el cicle. A l'última classificació de ciutats europees Barcelona és la tercera ciutat més coneguda i la quarta en importància per als negocis; la quarta amb millors infraestructures i la cinquena millor per a la potencial inversió directa estrangera. Barcelona és, a més, la tercera marca de ciutat a Europa i la primera en qualitat de vida dels treballadors.

Barcelona no és només una ciutat millor, s'està convertint en una de les millors ciutats del món, i això vol dir que atraurà clients, llocs de treball, impostos i serveis que tothom podrà gaudir. També vol dir que ha de gestionar l'èxit i el creixement. L'èxit planteja desafiaments però el fracàs és pitjor. L'èxit de Barcelona no és accidental o fruit de la bona sort. Els actors públics i privats de la ciutat han aconseguit 60 anys d'inversió i desenvolupament en un període de 30 anys. Durant aquest temps han construït noves infraestructures com el port, l'aeroport, carreteres i ferrocarril, han obert la ciutat al món i els seus mercats en expansió per al comerç, els productes i la logística i han fomentat empreses i empresaris que poden crear llocs de treball a la ciutat. Han aconseguit una ciutat oberta i atractiva per als turistes. Barcelona s'ha posicionat per a la inversió a través dels Jocs Olímpics, la capitalitat de la Unió per la Mediterrània, el districte 22@ i molts altres projectes.

La feina dels actors públics i privats ha posat Barcelona al mapa mundial, assegurant-se que la ciutat participi de les competicions globals. Barcelona està en la millor posició per aconseguir l'èxit al pròxim cicle de negocis perquè les coses s'han fet bé els últims 30 anys. El pròxim cicle requereix que Barcelona segueixi amb les polítiques actuals per atreure clients i inversors, la creació de feina i el creixement empresarial, la inversió en infraestructures i el desenvolupament d'aptituds per al futur. El 2005 Barcelona estarà a la final de la Lliga de Campions de les ciutats i els jugadors del seu equip seran els empresaris i els treballadors que avui estan completant la seva formació. Aquesta perspectiva és el fruit de 30 anys d'esforç, i ha de ser la base del cicle que comença.

Greg Clark és professor de la Cass Business School de Londres i expert en ciutats

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT