Publicitat
Publicitat

Barcelona, capital mundial de les comunicacions mòbils

Aquest aparell que quasi tothom porta tot el dia al damunt i que s'ha fet imprescindible per comunicar-nos tindrà noves prestacions. A Barcelona s'experimentaran i es presentaran

Barcelona acollirà del 27 de febrer a l'1 de març el congrés mundial de telèfons mòbils, un esdeveniment que ja ha acollit els últims sis anys, concretament des del 2006 (abans se celebrava a la ciutat francesa de Canes). A més, la capital de Catalunya serà, des de l'any que ve i fins al 2018, la Capital Mundial del Mòbil. Barcelona va obtenir l'any passat aquesta nominació per part de la GSMA, l'associació que representa els interessos de les operadores mòbils a tot el món. En el tram final del procés de designació va competir amb altres tres grans ciutats europees: Milà, Munic i París.

Com a Capital Mundial del Mòbil (Mobile World Capital), a Barcelona li pertoca no només organitzar l'esmentat congrés, que reunirà durant quatre dies a la Fira de Barcelona els experts mundials del sector i les últimes novetats en telefonia mòbil, sinó també ser la seu del Centre Mundial del Mòbil –que inclourà exposicions que connectaran la cultura i la innovació tecnològica i oferirà facilitats per a la recerca de noves aplicacions per a telefonia mòbil- i del Festival Mundial del Mòbil, adreçat al públic en general.

Les novetats del sector de les comunicacions mòbils no només es presentaran a Barcelona –com ja s'ha fet els últims anys– sinó que s'experimentaran. Barcelona, i també Catalunya, esdevindrà, doncs, un gran laboratori mundial de tecnologia mòbil. Així, es crearan noves oportunitats de negoci en aquest sector creixent. Aquesta eina de comunicació que forma part de la nostra vida quotidiana té cada cop més usos. Avui dia rebem el bitllet d'avió al mòbil, fem ús de les seves aplicacions de missatgeria, de la geolocalització a través del mòbil, de la banca mòbil... Què més podem imaginar? "Farem que tot el que els emprenedors i les empreses puguin imaginar es provi a Catalunya –diu el director general de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat, Carles Flamerich–: per exemple, localitzar el transport públic o la zona blava amb el mòbil, ampliar els mapes de cobertures amb infraestructures que, al contrari que les antenes, siguin menys agressives visualment, gestionar receptes farmacèutiques, etc. Les sinergies amb sectors consolidats i referents a Catalunya com el de la salut, la logística o la banca són molt grans, i poden ser-ho molt més".

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT