Bones pràctiques del bon comercial
Set consells que conformen una guia per portar bé el negoci tant de portes endins com de portes enfora
1. Donar valor afegit al tram final: El tracte i l’atenció a la persona que compra és elemental i un fet diferenciador a l’hora de vendre al detall.
2. Posar-se en el lloc del client: La dita “allò que no vols per a tu no ho vulguis per a ningú” es pot aplicar aquí, ja que no es tracta de vendre per vendre.
3. Destacar la fidelització: Tot i que s’ha de tractar igual a tothom, cal tenir especial cura dels clients habituals: no s’han de perdre.
4. Conèixer els productes: Els clients cada vegada saben més coses sobre els productes, ja que utilitzen Internet per informar-se, i cal tenir-ho en compte.
5. Conèixer l'establiment on es treballa: Cada botiga detallista té la seva manera de funcionar i el venedor s’hi ha de saber adaptar, no a l’inrevés.
6. Tenir una formació específica: Si els consumidors veuen que la persona que els ven un producte hi entén, agafen més confiança.
7. La importància de la postvenda: Un cop s’ha venut un producte s’ha de pensar que el client el pot retornar, i cal preveure-ho i saber-hi reaccionar.