Publicitat
Publicitat

FEMBCN

Victòria del comerç proper

Mercats líders

Les inversions fetes per l’Ajuntament de Barcelona en els últims anys han donat fruits: segons dades facilitades per l’organisme de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, el comerç de proximitat és la primera opció dels barcelonins i barcelonines a l’hora del subministrament quotidià alimentari i no alimentari.


Només el 12% dels ciutadans utilitzen el cotxe per fer aquest tipus de compres, i quan es tracta d’articles relacionats amb l’oci i la cultura, la meitat els compra al barri i l’altra meitat en altres eixos comercials, sobretot del centre de la ciutat o en grans magatzems. L’aposta pel comerç de barri és fonamental per revitalitzar tant el teixit social com l’econòmic de la ciutat. Per això en els últims quatre anys s’han portat a terme diverses actuacions per millorar i renovar els centres comercials de proximitat, tant si són mercats municipals o bé eixos comercials.


A deu minuts de casa


L’Ajuntament de Barcelona és conscient de la importància de dinamitzar el comerç de mercat com a motor de l’economia de la ciutat, ja que, segons l’estudi Impacte econòmic directe de la xarxa de mercats municipals, dóna feina a aproximadament 8.000 persones i genera un volum de facturació d’entre 950 i 1.100 milions d’euros anuals, una xifra que suposa entre el 7,5% i el 8,7% del total del comerç minorista de Barcelona. Per això, durant el període 2007-2011 s’han invertit 125 milions d’euros en reformes en onze mercats municipals (dues de les quals ja han estat completades): les Corts, Llibertat, Sant Antoni, Sants, Ninot, Bon Pastor, Vall d’Hebron, Guinardó, Guineueta, Provençals i Bellcaire. La ciutat disposa ara de 43 mercats municipals i la majoria dels ciutadans tenen un mercat municipal a menys de deu minuts caminant de casa. Les reformes que s’han dut a terme mitjançant aquestes inversions tenen com a objectiu adequar l’oferta comercial, adaptar l’accessibilitat, ampliar els horaris, incorporar nous serveis com el repartiment a domicili i la compra amb targeta, fomentar el respecte al medi ambient, ampliar l’oferta de productes i protegir el valor arquitectònic.


De compres pel barri


De la mateixa manera que amb els mercats, els eixos comercials estan molt vinculats a la xarxa social i econòmica dels barris i per això l’Ajuntament subvenciona les activitats d’interès públic o social d’aquests eixos comercials que tinguin per finalitat dinamitzar el comerç urbà de proximitat. Durant aquest mandat s’ha treballat per consolidar els eixos comercials existents i donar suport als comerciants per crear-ne de nous i difondre’n els serveis comuns. Les inversions han sobrepassat els 3.200.000 euros en els últims tres anys. Del 2009 al 2010, l’Ajuntament de Barcelona ha doblat pràcticament l’import: ha passat de 963.000 euros a 1.681.000 euros.


Bona part de les inversions s’han materialitzat en la creació de nous eixos comercials de barri, i s’ha passat en quatre anys de 19 a 24. Entre els que s’han inaugurat recentment cal destacar l’eix del Clot, l’eix de Sagrada Família-Gaudí i l’eix Model Sopena. En total, Barcelona té més de 35.000 llicències de comerç al detall que integren exemples de tots els sectors de l’activitat econòmica.k

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT