Publicitat
Publicitat

L'OEIA considera "molt poc probable" que Fukushima sigui un altre Txernòbil

L'Organització Internacional de l'Energia Atòmica creu que el cas del Japó "no resta força al fet que necessitem una font estable d'energia atòmica"

És "molt poc probable" que Fukushima sigui un altre Txernòbil, segons l'Organisme Internacional de l'Energia Atòmica (OIEA). Ho ha assegurat, en una compareixença davant de la premsa, el japonès Yukiya Amano, director general de l'organització, vinculada a l'ONU. "Això ha estat un accident per un desastre natural sense precedents, però no resta força al fet que necessitem una font estable d'energia com l'atòmica", ha argumentat Amano.

Segons el seu punt de vista, "les radiacions emeses són limitades, tot i que és cert que els operaris tenen problemes per refrigerar els reactors. El més important és estabilitzar els reactors", ha dit.

Els sistemes de refredament de tres dels sis reactors de la central de Fukushima 1 estan avariats i ja s'han produït dues explosions d'hidrogen, una als reactor 1 i l'altra al reactor 3, a causa de reaccions químiques i no nuclears.

Els blindatges de contenció han impedit fins ara, segons les autoritats japoneses, que emanessin grans quantitats de substàncies radioactives al medi ambient.
"Hi ha moltes diferències pel que fa a Txernòbil, no és un accident causat pel disseny, sinó per un desastre natural més enllà de la imaginació. Tampoc hi ha reacció en cadena perquè els reactors es van tancar a temps. I Txernòbil no tenia un blindatge primari de contenció, a diferència d'aquests reactors, que sí que en tenen", ha dit Amano.

Les autoritats japoneses estan intentant injectar aigua marina a pressió als reactors per refredar el material radioactiu i asseguren que la quantitat de radioactivitat alliberada en forma de vapor per rebaixar la temperatura ha estat relativament modesta. "No tenim cap indicació que s'estigui produint una fusió en el nucli", ha afegit un dels tècnics de l'OIEA que ha assistit a la roda de premsa.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT