Festival Grec
Especials 07/07/2011

Mario Gas estrena la seva proposta personal d' 'Un tranvía llamado deseo'

Vicky Peña, Roberto Álamo, Ariadna Gil i Àlex Casanovas encapçalen el repartiment

Acn
2 min

BarcelonaMario Gas s'enfronta per tercera vegada a un text de Tenesse Williams l'any en què es compleix el centenari d'aquest dramaturg nord-americà i després de muntar El zoo de cristal i La gata sobre el tejado de zinc caliente. Gas s'ha desprès de la famosa versió cinematogràfica protagonitzada per Marlon Brando i Vivien Leigh per acostar-se al text, la "font principal", i crear una versió "personal, actual i contemporània" de l'obra.

Per a Gas les obres de Williams segueixen sent "molt actuals" ja que retraten "personatges marginats per una societat que no admet els seus desitjos", un desig no només sexual sinó també "d'ànsies de llibertat". Gas ha atorgat una importància "fonamental" al repartiment, en aquest cas "excepcional", encapçalat per Vicky Peña en el paper de Blanche du Bois, Roberto Álamo en el d'Stanley Kowalski, Álex Casanovas en el de Harold Mitchell i el d'Ariadna Gil en el d'Stella Kowalski.

Un tranvía llamado deseo significa el retorn al teatre de l'actriu Ariadna Gil després de 13 anys més dedicada al cinema. "Ha estat un redescobriment del format amb què vaig començar, de l'origen", ha dit l'actriu, que va néixer i es va formar a Barcelona. Gil ha descobert amb més força que abans que s'ho passa "molt bé" fent teatre i que "gaudeix" de fer una funció diària. En teatre "la vivència i la investigació amb el personatge no té fi, cada dia s'enriqueix" ha afirmat l'actriu.

Vicky Peña ha advertit que des que va començar a treballar en el personatge de Blanche du Bois no ha tornat a veure la versió cinematogràfica. Peña ha volgut interpretar-lo des de la seva "veritat de dona que intenta comprendre aquest perfil humà" i s'hi ha acostat "amb naturalitat". El personatge "és traslladable aquí i ara", ha dit l'actriu, tot i que això no li ha interessat, no l'ha volgut "fer contemporani, perquè ja ho és", ha dit.

Mario Gas, que segueix al capdavant el Teatro Español de Madrid, veu "fatal" el procés de retallades per part de les administracions en els pressupostos de Cultura. "Quan les coses van bé s'agafa el teatre com una arma d'exportació que poc té a veure amb la Cultura, quan les coses van malament sembla que directament la cultura està traient diners a Sanitat i Educació", ha dit el director.

Més enllà d'aquest muntatge que ara estrena al Teatre Tívoli dins el Festival Grec, Gas està preparant el musical Follies, d'Stephen Sondheim i James Goldman, per a la pròxima temporada del Teatro Español i Un fràgil equilibri, d'Edward Albee, per a la propera del Teatre Lliure de Montjuïc.

stats