Publicitat
Publicitat

Crisi de l'euro

Merkel defensa "més Europa", però a diverses velocitats

La cancellera alemanya espera que la cimera de finals de juny avanci cap a una unió política i fiscal més ferma. Defensa que els països que no s'hi sumin inicialment tinguin la "porta oberta per fer-ho" més endavant

La cancellera alemanya, Angela Merkel, espera de la cimera de Brussel·les de finals de juny l'elaboració d'un pla de treball per aconseguir una unió política i fiscal més ferma a la Unió Europea. "Més Europa" ha de ser el tema central de la cita, ha dit aquest dijous Merkel en declaracions a l'informatiu matinal de la primera cadena de la televisió pública ARD.

"Necessitem no només una unió monetària, sinó també l'anomenada unió fiscal; és a dir, més política pressupostària comuna", ha afegit la cancellera. També ha
subratllat que "el més important és avançar cap a la unió política, pas a pas s'hauran de cedir més competències a Europa i concedir-li també possibilitats de control".

No obstant això, va advertir que en la pròxima cimera de la UE els dies 28 i 29 de juny no es resoldran tots els problemes i que caldrà més d'una reunió per avançar cap a una unió continental més forta.

Preguntada per la posició del seu govern per resoldre l'actual crisi de la zona de l'euro, Merkel ha subratllat que "la consolidació i el creixement són les dues cares de la mateixa moneda" i ha defensat que el pacte fiscal es complementi amb mesures per fomentar el creixement i la creació d'ocupació en els països en crisi.

Sense bloqueigs

Sobre el concepte de l'Europa de diverses velocitats, la cancellera alemanya ha assenyalat que "és un fet", ja que hi ha acords com el de Schengen, al qual no s'han sumat tots els socis de la UE, o el pacte fiscal, "del qual s'han exclòs Gran Bretanya i Dinamarca ". Merkel ha defensat que la Unió Europea es mostri "oberta" a permetre que els socis que en un moment concret no se sumin a un acord ho facin posteriorment, encara que "sense aturar" en els avenços cap a una unió continental més forta. 

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT