Publicitat
Publicitat

FEMBCN

Noves estratègies

El consistori vol apostar en innovació i formació com les principals opcions estratègiques per al futur de l'economia. En aquest sentit, s'han fet esforços en la capacitació digital de la població com a fórmula per fomentar l'ocupació de qualitat, millorar la competitivitat de les empreses i atreure inversions

Renovació i millora contínua. Amb aquestes premisses l'Ajuntament de Barcelona ha dissenyat les estratègies de reactivació econòmica de la ciutat durant els darrers quatre anys. Només amb la vista posada en el futur es pot donar resposta a les necessitats d'una capital en continu creixement i que dia rere dia ha d'afrontar nous reptes.

Des de fa un temps i especialment durant els últims quatre anys s'ha demostrat que la convicció del consistori per apostar en innovació i formació com les principals opcions estratègiques per al futur de l'economia ha estat decisiva per al desenvolupament de la ciutat. Entre les diferents iniciatives portades a terme en aquest sentit destaquen els esforços en la capacitació digital de la població com a fórmula per fomentar l'ocupació de qualitat, millorar la competitivitat de les empreses i atreure inversions. Un altre exemple és el model del districte 22@, que mitjançant projectes com els clústers empresarials i les incubadores de la innovació impulsen els sectors estratègics (Media,TIC, BioTech, energia o disseny) amb la progressiva implantació d'empreses referents.

La promoció econòmica, però, no ha oblidat el teixit productiu més proper, per això entre el 2007 i el 2011 s'han invertit 125 milions en els mercats municipals i s'ha augmentat el nombre d'eixos comercials: ara ja n'hi ha 24. La millora d'infraestructures com el port de Barcelona i la projecció internacional de la ciutat són altres apostes que permeten a Barcelona afrontar el futur amb optimisme.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT