Publicitat
Publicitat

Estats Units

El Superdimarts, jornada clau pels republicans als Estats Units

10 estats i 437 delegats en joc enfrontaran de nou Mitt Romney i Rick Santorum. Els candidats lluiten per guanyar a Ohio, un territori clau per arribar a la Casa Blanca

Un total de 10 estats nord-americans votaran durant el Superdimarts amb 437 delegats en joc i enfrontaran de nou Mitt Romney i Rick Storum en les primàries republicanes.  Entre aquests, Geòrgia (76 delegats), Ohio (66 delegats) i Tennessee (58 delegats) són els estats més importants.

Ohio serà, però, l'estat on el duel entre els candidats s'espera amb més virulència. El partit republicà mai ha arribat a la presidència dels EUA sense haver guanyat els comicis a Ohio, una prova contundent que ha fet que els conservadors vegin les primàries de l'estat com una prova de foc abans de les eleccions del novembre. És la seva oportunitat per intensificar el seu missatge i recaptar el màxim de suport.

Malgrat que durant les últimes setmanes les enquestes han assenyalat a Santorum com el preferit, segons la pàgina especialitzada 'Real Clear Politics', després del triomf de Romney a Michigan i Arizona, s'han retallat les distàncies. A Ohio, però, l'electorat podria penalitzar les reiterades crítiques de Romney al rescat de la indústria del motor, el sector que ha infós esperança davant la depressió industrial de l'estat.

A tres dies dels comicis, el secretari d'estat d'Ohio va anunciar que Santorum no estarà present a les paperetes de tres districtes i que, per tant, no podrà aspirar a la totalitat dels 66 delegats en joc. No obstant, els demòcrates veuen a Santorum com el guanyador perquè l'objectiu dels partits és aconseguir el vot del blanc de classe mitja, a qui Romney no convenç per pertànyer a la elit econòmica.

Tant els demòcrates com els republicans saben que Ohio és un estat clau, perquè qui hi guanya, normalment s'instal·la a Washington. S'haurà d'esperar al Superdimarts per conèixer la nova situació dels candidats republicans, ja que Ohio és un estat tradicionalment indecís. 


Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT