Publicitat
Publicitat

El govern valencià augmenta el control sobre els funcionaris per reduir l'absentisme laboral

La Generalitat Valenciana preveu estalviar 18 milions d'euros a l'any. La gestió dels accidents laborals i les baixes per malaltia serà transferida a les mútues privades

El ple del govern valencià ha aprovat avui un pla de control de l'absentisme laboral per al personal depenent de la Generalitat Valenciana amb l'objectiu d'igualar els nivells d'absentisme del sector privat i estalviar-se així 18,3 milions d'euros anuals. El pla preveu baixar la taxa d'absentisme laboral mig punt cadascun dels quatre anys que durarà el pla.

Segons ha explicat el vicepresident, José Ciscar, el 2011 l'administració valenciana va registrar un 4,65% d'absències per una incapacitat laboral, mentre que els índexs generals es van situar en el 3,05%. Aquestes dades es tradueixen en un total de 230.798 jornades laborals perdudes durant l'any passat.

El pla preveu augmentar el control dels accessos als edificis públics mitjançant la instal·lació de torns o dispositius d'empremta digital. A més, s'homogeneïtzaran els criteris per concedir els permisos per absentar-se del lloc de treball i es requerirà el justificant mèdic en tots els departaments per a les baixes des del primer dia de malaltia.

Totes les absències injustificades tindran un efecte directe sobre la nòmina, rebaixant el sou del treballador. En cas de reiterar-se aquesta conducta, el decret preveu obrir un expedient sancionador als funcionaris que podria arribar, fins i tot, a ser causa d'acomiadament per al personal laboral contractat per l'administració.

A més, a partir d'ara els accidents laborals o les baixes mèdiques seran gestionades per les mútues. Segons Ciscar, "està demostrat que les mútues gestionen millor que la Seguretat Social el control de l'absentisme laboral". "De fet, solament la Comunitat Valenciana –amb Andalusia i Extremadura– seguia derivant aquests casos als metges de capçalera".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT