BBVA AMB LA TECNOLOGIA

BBVA presenta una app pionera que facilita l'operativa en caixers a les persones amb discapacitat

Permet geolocalitzar els caixers més pròxims i trobar les rutes més adequades per arribar-hi

Judit Monclús
2 min
Un usuari de la nova app de BBVA en un caixer automàtic de l'entitat / BBVA

Després de mesos de feina en un projecte pilot en què han participat més de 30 persones amb discapacitat, BBVA i Ilunion Tecnología y Accesibilidad –el grup d'empreses socials de l'ONCE i la seva fundació– posen en marxa una nova aplicació mòbil destinada a facilitar l'operativa en caixers a les persones cegues o amb discapacitat física o intel·lectual lleu. La tecnologia utilitzada en aquesta aplicació permet geolocalitzar els caixers de més a la vora i trobar les rutes adequades per a l'usuari. A més, l'app comunica el mòbil del client amb el caixer i d'aquesta manera facilita la disposició d'efectiu mitjançant instruccions de veu al telèfon. Aquesta nova aplicació servirà com a complement als serveis d'accessibilitat que BBVA posa a disposició de les persones amb discapacitat a través de l'app i la pàgina web corporatives.

Equip multidisciplinari

Per fer efectiva aquesta nova eina, un equip multidisciplinari format per enginyers i especialistes en qualitat d'atenció al client ha treballat durant un any amb la Fundació ONCE escoltant les necessitats de les persones amb discapacitat. La solució ideada, que es presenta en forma d'aplicació telefònica, estarà disponible a partir del mes de gener per a sistemes operatius Android i iOS. "Aquest nou servei, pioner a l'estat espanyol, es converteix en un pas més en la gestió de les finances de les persones cegues, ja que permet disposar d'efectiu sense ajuda externa, fet que fomenta la seva autonomia personal. El banc desenvolupa de manera permanent aplicacions que ajuden a millorar la vida dels clients i, en aquest cas, dels clients amb discapacitat, per a qui BBVA treballa amb grups multidisciplinaris de manera permanent", assegura Luis Javier Blas, director d'enginyeria de BBVA Espanya. Blas també ha incidit en el fet que les persones amb discapacitat podran interactuar a partir del mes de gener amb qualsevol caixer de BBVA i fer operacions a través de la resta de canals disponibles "segons els convingui i a tothora". Per la seva banda, Manuel Lavín, director executiu de Banca GFT Espanya, ha destacat que en aquest projecte han pogut "simular un entorn molt semblant amb els que els usuaris d'aquesta aplicació treballaran en el seu dia a dia, fet que significarà un gran pas endavant en la seva autonomia".

Accessibilitat i facilitat d'ús

El desenvolupament d'aquesta aplicació ha comptat amb la col·laboració d'Ilunion i de l'empresa GFT, encarregada de desenvolupar la part mòbil d'un projecte que s'ha presentat des del primer moment com a molt exigent pel que fa a accessibilitat i a facilitats d'ús. Durant tres mesos, una trentena de persones de diferents punts de la geografia espanyola han participat en el programa pilot d'aquesta iniciativa que posa en contacte el mòbil del client amb la xarxa física de caixers de l'entitat bancària. Segons comenta Ana Uruñuela, directora gerent de l'empresa Ilunion, el disseny d'aquesta aplicació "no només beneficia les persones amb discapacitat, sinó també altres col·lectius, com el de la gent gran".

El llançament d'aquesta aplicació reafirma l'aposta de BBVA per una accessibilitat en què és el client qui escull el canal de relació amb l'entitat que més li convé a cada moment. De fet, aquest projecte s'emmarca en un pla global d'inversió en transformació digital que ha suposat a BBVA una inversió de 800 milions d'euros en l'últim any.

stats