Sol·licitar moneda estrangera per anar de viatge, tan fàcil com entrar a l'apli del BBVA

L'aplicació del BBVA ofereix fer dues operacions diferents en un mateix procés per estalviar temps als seus clients

Judit Monclús
3 min
Dues operacions alhora a través de l'app de BBVA / GETTY

Convivència i senzillesa. Aquests són els dos conceptes que resumeixen les principals línies de treball del BBVA encaminades a aconseguir l'objectiu d'integrar, a través del telèfon mòbil, tots els serveis que ofereix l'entitat bancària. L'objectiu? El BBVA preveu que els clients es tornaran cada vegada més exigents en els pròxims anys en vista dels avenços tecnològics i que, per això, voldran que tots els serveis que estiguin al seu abast estiguin perfectament integrats i que funcionin fent només un clic en el seu 'smartphone'. Per aquest motiu, i per oferir noves experiències, el BBVA vol anticipar-se a les necessitats dels seus clients a través dels serveis que els proposa, així com integrar funcionalitats que agilitzin la navegació mentre gaudeixen d'aquests serveis.

Estalvi de temps

L'aplicació del BBVA i la pàgina web de l'entitat permeten, per exemple, sol·licitar moneda estrangera a través del telèfon mòbil i, alhora, demanar torn de caixa per recollir les divises a les oficines més grans i que compten amb més afluència de clients. És a dir, les dues operacions es poden fer durant el mateix procés de manera que s'estalvia temps i s'eliminen les cues d'espera quan s'ha d'acudir a l'oficina. En aquest cas, l'operació és molt senzilla: el client només ha de clicar a l'opció 'Vull realitzar una operació' i escollir la de sol·licitar moneda estrangera. Una vegada hi hagi accedit, haurà de sol·licitar el tipus de divisa (dòlars, corones, etc.) i l'import que vol canviar.

Triar l'oficina

Després d'aquest pas, només li faltarà seleccionar l'oficina del BBVA on vol acudir per recollir l'efectiu sol·licitat. En aquest cas, només haurà d'introduir l'adreça exacta de l'oficina o fer clic sobre la que se situï més a prop d'on és el client. Finalment, caldrà introduir l'hora i confirmar la cita per a la recollida de les divises.

El fet que els clients puguin saber quin dia i a quina hora podran ser atesos els permet gestionar més bé l'agenda personal. A més, un cop hagin confirmat la cita a través de l'aplicació, l'eina permet guardar-ne els detalls o cancel·lar-la, en el cas que no s'hi pugui assistir. A més, l'aplicació envia un correu electrònic al client a tall de recordatori perquè no li passi per alt la cita i, fins i tot, li indica el nivell de saturació de les oficines en aquell moment.

El torn digital

Una de les funcionalitats que està creixent més pel que fa a ús entre els serveis que proposa el BBVA en les seves aplicacions és la del torn digital. Els clients de l'entitat bancària valoren amb una nota de gairebé un 9 sobre 10 la utilitat i l'eficàcia d'aquesta eina. De fet, aquest servei és un dels que, juntament amb altres funcionalitats, ha portat els analistes de Forrester Research a distingir l'aplicació del BBVA com la millor del món en serveis bancaris. Els serveis de banca mòbil del BBVA Espanya obtenen una valoració final de 87 punts sobre 100, la més alta des que es va iniciar l'elaboració del rànquing global de Forrester l'any 2013. El resultat situa el BBVA 24 punts per sobre de la mitjana mundial i en destaca la "millora extraordinària" que ha fet en els darrers tres anys. Segons l'empresa estatunidenca d'investigació de mercats, l'apli del BBVA ofereix les funcionalitats "més sorprenents" per fer moviments de diners i posa en relleu el servei 'Alta immediata', considerat "de nova generació", que permet fer-se client del BBVA a través d'un mòbil.

stats