"Volem ajudar el client a millorar la seva planificació financera perquè compleixi els seus projectes"

Entrevista a Beatriu de la Piñera, ambaixadora digital de BBVA

Judit Monclús
2 min
Beatriu de la Piñera és ambaixadora digital de BBVA

'El meu dia a dia', una de les eines presents a l'app de BBVA que ajuda els clients a gestionar més fàcilment les seves finances, incorpora una nova funcionalitat: 'Moviments previstos', que ajuda els usuaris a preveure com arribaran a final de mes.

Quina utilitat té 'El meu dia a dia' per al client?

És una opció disponible a l'app de BBVA que mostra els ingressos i despeses que el client ha tingut durant un període. Li permet saber en tot moment quant i en què ha gastat els diners, agrupant-ho per conceptes com ara transports i viatges, moda i bellesa, o efectiu i pagaments, per planificar millor l'economia familiar.

La nova opció 'Moviments previstos', com funciona?

Informa el client de les despeses que se li carregaran pròximament en el seu compte. D'aquesta manera, poden saber amb anticipació el dia que rebran la nòmina, la quantitat que els suposarà el rebut de la llum o si els toca pagar l'assegurança de la llar. És un calendari predictiu que es desenvolupa amb tecnologia 'big data'. El client visualitza gràficament els ingressos i despeses mensuals previstos i fa una predicció de quin serà el balanç al final de cada període.

Quins avantatges ofereix al client?

Li permet planificar i preparar-se econòmicament per poder atendre les pròximes despeses. A més, saber la situació econòmica que tindrà a final de mes li permet decidir si pot estalviar o fer alguna despesa extraordinària. També sap amb anticipació aquelles despeses que no són mensuals i no té tan controlades, per evitar així algun ensurt.

Podem dir que és un primer pas cap a les eines proactives que marcaran l'evolució de la proposta de BBVA?

A BBVA treballem per ajudar els nostres clients a prendre les millors decisions financeres. Volem ajudar a millorar la planificació financera per assolir projectes. Tenim diverses eines com ara 'BBVA valora', per ajudar a decidir quan comprar un habitatge, o 'Les meves metes', que ajuda a estalviar per a projectes concrets.

Una altra nova eina de l'app de BBVA són les notificacions als clients si tenen un descobert al compte. Quina és la seva finalitat?

El sistema envia notificacions al client si té un descobert. Si no té límit de descobert o l'ha superat, rep una notificació amb els fets que BBVA pot atendre de forma puntual, així com els que seran retornats o estan pendents de càrrega. BBVA assigna, sempre que sigui possible en funció de la situació del client, un límit de descobert autoritzat sense cap cost per al client. Només pagarà si utilitza el descobert. És a dir, si s'atén algun càrrec i el compte entra en descobert. En el cas que el compte no tingui límit o s'hagi excedit, BBVA analitzarà cada càrrec de forma individual per solucionar-ho.

L'app de BBVA incorpora millores constantment. Quina valoració té la banca mòbil de BBVA actualment?

Estem molt orgullosos de la nostra app. Recentment, Forrester ha destacat BBVA com l'entitat amb la millor aplicació de banca mòbil del món. Els nostres serveis obtenen una valoració final de 87 punts sobre 100, la més elevada des que hi ha el rànquing global el 2013. Per a Forrester, la banca mòbil de BBVA destaca per una "funcionalitat incomparable" amb una "millora extraordinària" els últims tres anys.

stats