Publicitat
Publicitat

"És estimulant engegar un projecte des de zero"

Amb 27 anys, Neus Barberà i Anna Zaera van crear Surtdecasa.cat, una web que vol omplir el buit d'informació cultural a les Terres de l'Ebre

Després de deu anys estudiant i treballant a Barcelona, Neus Barberà volia tornar a casa, a les Terres de l'Ebre, i tenia al cap muntar un projecte propi: un mitjà digital. De professió periodista, la Neus, de 29 anys, no es veia treballant als mitjans que ja hi havia. "M'interessava més la cultura i volia que la meva feina servís per enriquir el territori i donar-li un aire nou", explica. D'aquesta inquietud en va néixer fa dos anys Surtdecasa.cat, una web per estar al dia de la vida cultural i l'oci de les Terres de l'Ebre.

L'acompanyen en l'aventura Anna Zaera, companya de professió i de facultat, i Robert Roig, informàtic. Més tota una xarxa de col·laboradors. "Jo no tenia la idea romàntica de tornar a viure al territori, sinó que el que més il·lusió m'ha fet ha estat engegar el projecte", explica l'Anna. Ella vivia a Barcelona però de seguida que la Neus li va presentar el projecte, no s'hi va poder negar. "Em va semblar estimulant muntar-ho des de zero". I així ho van fer. La inversió econòmica ha estat petita -4.000 euros- però ho han invertit tot en "il·lusió i treball". "Amb pocs recursos podíem fer una cosa senzilla i atractiva i local i cosmopolita alhora". El primer any ha estat el més difícil. "Vam agafar un cotxe i vam recórrer els 52 municipis de les comarques de la Terra Alta i la Ribera d'Ebre explicant el projecte als ajuntaments. Molts no ho entenien o ho rebien amb desconfiança". Una web cultural? Una agenda virtual? Entrevistes i reportatges setmanals? Al final, gràcies a una intensa campanya de promoció feta amb més idees que diners han aconseguit que Surtdecasa.cat hagi entrat a moltes llars de les Terres de l'Ebre. "El que hem fet ha estat omplir un buit. Hi ha molta activitat cultural aquí però no hi havia un lloc que ho aplegués tot. Ni la gent tenia consciència que es feien tantes coses!", diuen. El seu projecte neix també de l'estimació per la terra. "Estem cansats que se'ns vegi com una cosa rural i per això s'ha reivindicat tant el nom d'Ebre, però creiem que ja hem superat aquesta fase i ara en parlem des de l'autoestima", argumenten. I volien ser elles, que són de Roquetes i Santa Bàrbara, les que en parlessin perquè "molts dels temes sobre l'Ebre que surten als mitjans són per satisfer la capital i no són representatius".

Una feina a mida

Dos anys després, encara no poden viure de Surtdecasa.cat. L'Anna ho combina amb una altra feina i la Neus tira d'estalvis. Però no es marquen límits. "Seria angoixant. Això és una cursa de fons i a poc a poc anem creixent", diuen. També han guanyat en seguretat. Elles fan els continguts de la web, la promocionen i fan de comercials, ja que els ingressos vénen de la publicitat i de les institucions. Ha estat un màster accelerat. "Al principi ens feia vergonya anar amb la carpeteta pels ajuntaments perquè no ho havíem fet mai i no ens coneixia ningú, però ara hem guanyat experiència", reconeixen. Surtdecasa.cat ha nascut en temps de crisi i malgrat que no tothom va entendre l'aposta, ara estan satisfetes de la bona resposta. Reben 22.000 visites al mes. "No ens farem riques però és sostenible. Jo volia fer una feina que m'agradés i poder viure d'això", diu la Neus. I a l'Anna li ha donat l'oportunitat de "treure tot el que tenia a dins i que en altres feines no havia pogut explotar". Surtdecasa.cat demostra que es pot fer de la vocació una professió. "Tendim a pensar que la feina te l'ha d'oferir un altre però tu pots fer-te una feina a mida. És possible, i més ara", indica l'Anna.

Neus Barberà reconeix que fa por arriscar-se però és pitjor quedar-se "amb la incògnita". "I no frustrar-te si les coses no van bé al principi", aconsella Anna Zaera. "Perquè cap empresa és un boom en els inicis i la frustració és mala companyia", conclouen.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT