Microsites mSchools 05/02/2015

Educació 2.0: la tecnologia a l'aula millora el rendiment?

Segons un estudi de la UAB, les tauletes afavoreixen l'aprenentatge, però els professors també en destaquen certs inconvenients

Bernat Vilaró
1 min
Tauleta inclusiva Eina per reduir les diferències

BarcelonaLa tecnologia ha revolucionat l'educació. Els mòbils a l'aula com a eina de treball, les tauletes amb funció inclusiva, l'ús d'aplicacions per geolocalitzar monuments propers al centre, o aplis per ajudar el professorat en són només alguns exemples.

En aquesta era de l'educació 2.0 és important conèixer si, amb tota aquesta oferta d'oportunitats, realment la tecnologia millora el rendiment acadèmic dels estudiants.

Un estudi del curs passat dels investigadors del grup Didàctica, Innovació i Multimèdia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) sobre l’ús de tauletes a primària i secundària conclou que 300 professors van utilitzar aquesta tecnologia i en més del 90% dels casos s'han aconseguit importants millores en el procés d’aprenentatge.

D'altra banda, l'any 2009 el programa Escola 2.0 del govern espanyol volia repartir més d’un milió i mig de portàtils entre els alumnes, i 80.000 equips entre professors, a més de proporcionar als centres pissarres electròniques i accés a internet.

Falta de temps

Tot i que ara gairebé totes les escoles i instituts ja tenen aquest equipament, l’estudi de la UAB també recull alguns inconvenients manifestats pels professorats.

I és que a la majoria els faltava temps per buscar recursos i formació per aprendre a optimitzar el potencial didàctic dels aparells. Les tecnologies no imparteixen classes. Cal saber adaptar-se a les metodologies i currículums.

stats