Un model de metròpolis sostenible i pedalable

Les accions de l’AMB en matèria de mobilitat sostenible volen reduir un 50% el nivell de contaminació atmosfèrica l’any 2020

J.m.
1 min
Dues noies en bicicleta pel carrer Consell de Cent

El trànsit és el responsable de fins al 80% de la contaminació atmosfèrica de les ciutats i d’aproximadament el 14% de les emissions de gasos d’efecte hivernacle. Les accions de l’AMB en matèria de mobilitat sostenible volen reduir un 50% el nivell de contaminació atmosfèrica l’any 2020, i la bicicleta és un dels eixos per aconseguir-ho. Entre les iniciatives encaminades a aquest fi hi ha la creació d’una xarxa pedalable metropolitana, una gran infraestructura que connecti en bicicleta els diferents municipis metropolitans i els principals polígons d’activitat econòmica. “L’objectiu no és només que et puguis moure per dins del poble, sinó que puguis anar d’un poble a un altre, com ara de Sant Boi a Viladecans, o de Sant Feliu a Molins de Rei, per això ens centrem a fer que els propers dos anys es puguin construir el màxim nombre de quilòmetres possibles per crear itineraris metropolitans”, avança Bosch.

A més de l’ampliació de la xarxa BiciBox, el servei públic d’aparcaments segurs per a bicicletes privades impulsat per l’AMB, que ja arriba a 15 municipis, entre els nous reptes per afavorir el trànsit pedalable hi ha la cessió de 118 bicicletes elèctriques als ajuntaments metropolitans i la creació d’un model d’ordenances municipals sobre l’ús de la bicicleta per unificar criteris i normatives als 36 municipis metropolitans.

stats