Publicitat
Publicitat

Cada cop més pelegrins al santuari de la Vall de Núria gràcies al nou tren cremallera

Des de Ribes de Freser, els devots poden cobrir els dotze quilòmetres del recorregut en el tren elèctric. Fa prop d'un mes que el cremallera va fer el seu viatge inaugural

El vell somni de Joaquim Carrera per apropar els santuaris catalans a la població es va convertint en realitat. Després que fa gairebé 40 anys, al 1892, la companyia de Ferrocarrils de Muntanya de Grans Pendents instal·lés el primer cremallera per accedir al monestir de Montserrat, la vall de Núria va recollir-ne el testimoni el 22 de març passat amb la inauguració del tren que connecta Ribes de Freser i Queralbs amb la zona alta de la vall, on es troba el santuari de la Mare de Déu de Núria. Des de llavors, milers de pelegrins han aprofitat l'avinentesa per pujar a pregar a la verge. 

Fins fa un mes, l'única manera d'accedir al santuari era seguir el camí de muntanya. Per això, la companyia ferroviària que dirigeix Carrera va projectar la construcció del cremallera fa ja set anys. Les obres van trigar quatre anys a començar i tres anys més tard, el tren és una realitat. En els dotze quilòmetres de trajecte, el tren supera un desnivell de més d'un quilòmetre amb rampes de fins al 15% de desnivell.

El trajecte té quatre estacions: l'enllaç de Ribes, l'estació de la vila de Ribes, una parada a Queralbs i la destinació final, Núria. Quatre locomotores alemanyes alimentades per energia elèctrica estiren dels vagons muntanya amunt. El més luxós, el cotxe-saló 51 està preparat per acollir les personalitats més destacades de Catalunya i podria servir en cas que alguns diputats decidissin traslladar-se al monestir a redactar una ponència per a un Estatut de Catalunya.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT