TEATRE
Especials 29/06/2012

El petó del monitor de natació: consol o abús?

Josep Maria Miró planteja a 'El principi d'Arquimedes' com han canviat les relacions socials entre professors i alumnes i com la cultura de la por s'estén a la societat. S'estrena dimecres a la Sala Beckett dins el Grec

Laura Serra
1 min
'El Principi d'Arquimedes', a la Sala Beckett

BarcelonaÉs el dia que els Cavallets comencen a nedar sense bombolla, i un monitor consola amb un petó un nen que plora perquè té por. El consola o n'abusa? Amb aquest dilema fruit d'una situació quotidiana arrenca 'El principi d'Arquimedes', que s'estrenarà dimecres que ve a la Sala Beckett dins el Festival Grec. Josep Maria Miró ha escrit i dirigeix una obra ètica, política i moral que planteja al públic un dilema que no resol el text, que cadascú s'endú a casa.

"És una obra d'avui. En els últims 15 anys han canviat els paràmetres de les relacions humanes, hi ha hagut una americanització de la vida, hem assumit la política de la por", deia el dramaturg. "Algú, el nostre veí, el nostre amic, pot delatar-nos si no li agrada el que fem". Les xarxes socials tenen un paper essencial en la informació i deformació de la realitat.

L'obra, que va guanyar el Premi Born 2011, planteja quatre mirades sobre un fet: el monitor protagonista (Rubèn de Eguia) i un company (Albert Ausellé), la directora de la piscina (Roser Batalla) i un pare (Santi Ricart). "D'un fet que podria ser anodí se'n fa una muntanya de problemes", explicava el director de la Beckett, Toni Casares.

stats