Publicitat
Publicitat

Tot el que s'ha de saber per córrer

L'abecé de l'atleta: entrenament, preparació, alimentació adequada i vestuari adient

Per participar en una cursa de 21 quilòmetres cal tenir l'hàbit de córrer. És necessari estar acostumat a distàncies de 10 quilòmetres, i hauria de ser obligatori sotmetre's a una revisió mèdica que descarti l'existència de cardiopaties. A partir d'aquesta base podem afrontar l'entrenament concret per a aquesta cursa. Per a un debutant la preparació ha d'anar orientada a aconseguir creuar la línia d'arribada, i millor si pot ser amb el cap ben alt.

L'aspirant a mig maratonià haurà de treballar el fons, incrementant de manera progressiva la distància correguda, d'uns 20 quilòmetres setmanals fins a arribar als 40 acumulats de dilluns a diumenge. És aconsellable reservar-se dies de descans i intercalar alguna sessió llarga, d'uns 15 quilòmetres, abans de la cursa. No cal haver corregut 21 quilòmetres en una sessió d'entrenament per presentar-se a la línia de sortida amb garanties d'èxit. En canvi, és aconsellable reservar la setmana de la competició a entrenaments lleugers i al descans, amb només alguna punta per mantenir el to muscular.

Quan falten pocs dies per a la Mitja Marató de Granollers, aquests són només alguns dels consells bàsics.

Podeu llegir el reportatge complet a l' ARA PREMIUM.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT