'La Noria' perd tots els anunciats

Una entrevista en exclusiva a la mare d'un menor condemnat per encobrir un assassinat va acabar, gràcies a la xarxa, amb el crèdit del programa de Jordi González

Àlex Gutiérrez M.
1 min
L'entrevista a la mare del Cucova registrar dissabte un 15,1% de quota de pantalla, per sota del partit entre el Reial Madrid i la Reial Societat, amb un 24,6%.

Barcelona p { margin-bottom: 0.21cm; } Com va acabar un dels programes més comercials de la televisió sense ni un anunciant? La Noria domina les audiències del dissabte i era un dels espais més cobejats per inserir-hi anuncis, però el malestar generat per haver entrevistat –pagant– la mare d'El Cuco (encobridor del crim de Marta del Castillo) es va tornar en contra de la cadena. El programa presentat per Jordi González va viure un èxode de marques sense precedents.

El cas encaixa a la perfecció amb l'esquema de David derrotant a Goliath gràcies a l'amplificació de les xarxes socials. Tot va començar amb la petició formal d'un blogaire, Pablo Herreros, que va llistar els anunciants del programa i reclamava un boicot als seus productes. Les marques van reaccionar explicitant el seu rebuig a aquest tipus de continguts i van anar retirant les seves insercions fins que, amb la fugida de Pronto i WC Net, La Noria va seguir girant líder d'audència, però sense publicitat.

Hi ha hagut més reaccions a redós del cas. Telecinco ha cancel·lat alguns dels seus espais més polèmics com Sálvame i Resistiré, ¿vale?. I ha implicat els seus principals rostres per a una campanya corporativa en defensa de les marques.

stats