Publicitat
Publicitat

TRÀFIC D'ENTRADES AL CAMP NOU

Els preus de la revenda oscil·len entre els 1.000 i els 2.500 euros

"Això és un mar de piranyes i taurons"

A les taquilles, una llarga cua de socis del Barça esperant la privilegiada entrada de Wembley i, a la vorera del carrer Arístides Maillol, un grup d'homes caminen en solitari buscant la mirada d'un potencial comprador d'entrades de la revenda. La més cara val 2.500 euros. Li correspon un seient en un lloc privilegiat, però no totes les butxaques poden pagar-ho. La més barata, a la zona de general, costa uns 1.000 euros. Les estan venent, diuen. "Això és un mar de piranyes i taurons", explica l'Ezequiel, un dels venedors referint-se a la competència entre ells. El jove treballa de cambrer entre setmana però en les seves hores lliures dobla el sou venent entrades de la Lliga, la Copa i ara la Champions: "Les comprem a socis per 700 euros o més i si després les venem per mil, guanyem 300 euros a repartir". Parla de grup organitzat i de repartiment de funcions: "Ens organitzem, uns compren, els altres venen, i et dic que la gent ho paga, i puja l'adrenalina quan ho aconsegueixes".

A Arístides Maillol el negoci de la revenda és una caça de bruixes. Client que s'interessa per una entrada, venedors que estan a l'aguait. "Te la venc per 1.500, abans la pots veure però m'has de pagar ara mateix", li diu a un potencial client un veterà de la revenda que ja té els seus anys i és una cara visible durant els caps de setmana de Lliga al Camp Nou. A pocs metres, un grup d'homes recolzats a la paret del costat d'una xurreria comenten en veu alta: "Secretes, secretes, compte". A l'altra, un home ben vestit i amb corbata i tot s'acosta subtilment al potencial client insinuant-li que ell també té entrades. Picabaralla de mirades entre el veterà venedor i l'home ben vestit que acaba amb la paciència del potencial client.

És el moment de l'Ezequiel, que té cara de bon noi i s'acosta al client interessat oferint-li entrades a bon preu. Se l'emporta davant les mirades assassines dels seus competidors. El lloc escollit per fer negocis és un bar proper. Allà l'esperen els seus socis: "En tenim dues a baix de tot i te les podríem deixar per 1.500 cadascuna", diu el que sembla un dels caps de l'organització. S'ofereix a acompanyar el comprador a la taquilla per comprovar que l'entrada és bona i a donar-li el telèfon per si es decideix: "Les tinc gairebé venudes", li diu per pressionar-lo. Dels Mossos, ni rastre, tot i que han incrementat la presència arran de denúncies de socis que asseguren que els han robat entrades. De moment, els lladres no estan detinguts.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT