Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE FÓRMULA 1

En dues curses ha igualat els vuit punts sumats pel seu company

Alguersuari es guanya la confiança de Red Bull

La cursa de València de diumenge era gairebé com un examen final per a Jaume Alguersuari. En les sis primeres curses del Mundial, el seu company d'equip, Sébastien Buemi, l'havia superat sempre, i pel que fa a les qualificacions de dissabte Buemi havia fet millors temps en tots els grans premis a excepció de la Xina, en el qual Alguersuari va ser setè i el seu company novè. No és que s'haguessin encès els llums d'alarma a Toro Rosso, però l'ambient estava una mica inquiet. A l'escuderia filial de Red Bull no s'està per romanços i no els tremola la mà a l'hora d'acomiadar algun dels seus pilots. Ja ho van demostrar amb Sebastien Bourdais quan abans del GP d'Hongria del 2009 van fer-lo fora i van fer pujar a un cotxe gairebé en marxa Jaume Alguersuari, de manera que el van convertir en el debutant més jove, amb 19 anys, 4 mesos i 3 dies.

I és que els dos pilots de Toro Rosso veuen com una amenaça la presència, al fons del box, del tercer pilot de l'escuderia, l'australià Daniel Ricciardo. Toro Rosso l'està preparant per fer el salt, i el fa participar en els lliures dels divendres.

Però el cert és que tot i que en les primeres curses Buemi va passar per davant d'Alguersuari, en les últimes dues s'ha girat la truita. Sí que és veritat que el català no ha brillat en els entrenaments oficials -ni al Canadà ni a València-, però sí que ho ha fet els diumenges, els dies importants, "quan es reparteixen els punts", com diu ell. Dues vuitenes posicions consecutives han provocat que s'esvaeixin tots els rumors sobre la possibilitat que no continués, i també han fet canviar d'opinió el cap del seu equip, Franz Tost. Divendres, abans del Gran Premi d'Europa, deia: "El Jaume no té el lloc assegurat fins al final de temporada. Dependrà dels resultats que aconsegueixi en les pròximes cites". De fet, com tots els pilots, com en tots els esports. Si els resultats no acompanyen, el canvi de rumb per intentar canviar la situació passa per substituir el pilot, l'entrenador, asseure el davanter i fer jugar el suplent... Però després de la cursa de València, Tost reconeixia que "si Alguersuari fa curses com aquestes no només té assegurat aquest any, sinó que esperem molt d'ell en el futur".

El substitut de Webber, de casa

"Intentarem fer el que vam fer fa tres anys amb Vettel quan Coulthard es va retirar". A principis de juny Helmut Marko, l'assessor de Red Bull i responsable del programa de pilots de l'escuderia austríaca -del qual han sortit Vettel, Alguersuari, Buemi i Ricciardo-, feia aquestes declaracions referint-se a la sortida de Mark Webber de Red Bull. L'australià ha dit que voldria seguir un any més, però des de Red Bull de moment no han assegurat la seva continuïtat. I a la recambra, esperant, hi ha Alguersuari. No té pressa, però tard o d'hora vol ser campió del món, i per ser-ho necessita un cotxe competitiu. ¿I quin millor que el Red Bull, que ara per ara sembla no tenir aturador?

Segurament, Mònaco -on es va haver de retirar per un xoc en què es va veure implicat-, el Canadà i València han estat punts d'inflexió per a la carrera d'Alguersuari. "Haver resolt la degradació dels pneumàtics és el meu èxit personal a València", deia Alguersuari mentre celebrava la vuitena posició. Les gomes Pirelli eren el taló d'Aquil·les del català. No s'hi entenia, les desgastava molt. I ara sembla que ja hi ha feeling . La temporada passada, a les acaballes, va ser quan Alguersuari va treure tot el suc del seu Toro Rosso. Així doncs, amb els problemes de pneumàtics resolts, només queda veure com el català mira cap endavant i segueix millorant gran premi rere gran premi.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT