Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE FÓRMULA 1

L'asturià no arrenca primer en una cursa des de fa quasi dos anys

Alonso aconsegueix la primera 'pole' de l'any sota la pluja

Després de l'exhibició del Gran Premi d'Europa, ahir Fernando Alonso va demostrar que no té intenció de cedir el lideratge del Mundial. I és que ni la pluja el va poder aturar. Ahir, a Silverstone, en una sessió d'entrenaments oficials marcada per la pluja, Alonso va aconseguir la seva primera pole position de la temporada i avui (14 hores, TV3 i La Sexta) sortirà des de la primera posició, un fet que no passava des del GP de Singapur del 2010. L'asturià va fer la pole amb una gran volta en el moment decisiu, just quan la pluja havia donat una petita treva als pilots i abans que tornés a descarregar amb força.

Alonso va compartir el protagonisme del dia amb l'aiguat que va caure sobre el traçat britànic. La sessió d'entrenaments oficials va començar plovent i, si bé la intensitat va baixar una mica durant la Q1, quan faltaven sis minuts i 19 segons per acabar la Q2, la direcció de cursa va decidir mostrar la bandera vermella i aturar la sessió, a l'espera que la intensitat de la pluja baixés. I és que amb la pista impracticable, la majoria de pilots van tenir algun ensurt. Michael Schumacher va tenir dues sortides de pista gairebé seguides, mentre que Alonso va estar a punt de xocar contra el mur.

Després d'aquesta sortida de pista, va ser precisament l'asturià el primer pilot que, per ràdio, va demanar que es mostrés la bandera vermella. I el fet que direcció de cursa prengués la decisió d'aturar els entrenaments el va salvar de caure eliminat i perdre les opcions de lluitar per la primera posició. Una errada de Ferrari, que va fer sortir els seus dos pilots amb pneumàtics intermedis a l'inici de la Q2, va fer que Alonso i Massa no poguessin marcar temps prou competitius per poder passar a la Q3 i que en el moment de mostrar la bandera vermella Alonso ocupés la 15a posició, seguit de Felipe Massa.

Després d'una hora llarga, l'aiguat es va aturar i el sol fins i tot va fer un tímid intent de sortir. Tot i això, la pista encara estava molla i els núvols negres amenaçadors seguien sobre el circuit. Tots els pilots van sortir amb pneumàtics de pluja extrema; tots menys els Sauber, que s'ho van jugar tot a una carta i van perdre. Alonso va fer el segon millor temps, però a mesura que la pista s'anava eixugant, el seu nom va anar baixant posicions en la taula de temps. Al final de la Q2, l'asturià va aconseguir en un últim intent situar-se entre els deu primers. Ho va fer sense aixecar el peu quan va aparèixer la bandera groga per una sortida de Grosjean.

Dos precedents a Silverstone

La d'enguany és la tercera pole position que Fernando Alonso aconsegueix al circuit de Silverstone. Curiosament, les dues anteriors les va marcar les temporades 2005 i 2006 amb l'escuderia Renault, justament els dos anys en què el pilot asturià es va proclamar campió del món a final d'any. En aquelles dues ocasions, Alonso va mantenir la posició des de la sortida fins al final i va pujar fins al capdamunt del podi.

Els McLaren, la decepció

Si els Ferrari van ser la sorpresa de la jornada, la decepció van ser els McLaren. El millor dels dos cotxes de l'escuderia britànica va ser Lewis Hamilton, que no va passar de la vuitena posició, mentre que Jenson Button va caure eliminat en la primera tanda. El pilot britànic estava fent el seu últim intent de volta ràpida i, en els primers sectors, havia aconseguit un temps prou bo per classificar-se, però llavors va veure com els marshalls ensenyaven banderes grogues en l'últim sector a causa d'un accident de Timo Glock. "No ha estat només això, també hi ha influït molt el fet que en aquell moment hi havia un sector de la pista que estava negat d'aigua; no és el meu any, és la mateixa història de tota la temporada", deia Button, que buscava la lectura positiva. El pilot tindrà jocs de pneumàtics de pluja nous per a la cursa d'avui, que també es preveu en mullat.

Finalment, el català Pedro Martínez de la Rosa arrencarà des de la 21a posició, després d'aconseguir el 22è millor temps i veure's beneficiat per la sanció de deu posicions de Vergne. El pilot va assegurar que havia estat la sessió d'entrenaments "més dura i més difícil".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT