Publicitat
Publicitat

Audi A7 Sportback: tocat i posat

Ar a fa 30 anys que Audi va treure al mercat el primer model equipat amb el sistema de tracció integral Quattro. Des d'aleshores, la marca alemanya s'ha convertit en el primer fabricant de vehicles amb transmissió a les quatre rodes. Han venut més de 3,5 milions de cotxes amb tracció total, repartits en més de cent quaranta models diferents, cosa que significa el 35% de la producció de la firma d'Ingolstadt.

L'última versió que s'ha afegit al catàleg és el nou Audi A7 Sportback, un cupè amb quatre portes que cal situar entre l'enorme i senyorívol A8 i l'elegant i pràctic A6.

És un cotxe tan singular com interessant, és la barreja d'un esportiu i d'una berlina, però amb una personalitat molt marcada tant des del punt de vista estètic com del tècnic.

La fórmula Sportback ja l'havien aplicada a l'A5 amb molta acceptació, i per això ara Audi l'ha repetit en un cotxe que crida l'atenció primer per la seva mida, gairebé cinc metres de llargada (tot i ser baixet), i després per una línia molt atractiva.

La part frontal d'aquesta carrosseria feta en un 20% amb alumini, amb la clàssica graella dels anells creuats - característica de la marca-, deixa clar que és un cotxe molt solvent; i la posterior és tota una declaració d'intencions, amb sortida doble dels tubs d'escapament i un aleró que es desplega a partir dels 130 km/h... Compte, doncs.

La bellesa de l'exterior té continuïtat dins el cotxe, amb l'habitacle fet amb materials de màxima qualitat i amb capacitat per a quatre ocupants. Si viatgem al davant, la comoditat és extraordinària, però al darrere la cosa canvia. Com que aquest A7 té el sostre molt baix, l'alçada que queda lliure damunt del cap és escassa, i això perjudica l'habitabilitat de l'espai per als viatgers més alts, i en dificulta l'accés al darrere.

L'A7 Sportback parat agrada, però encara és millor quan el posem en marxa. El motor és un 3.0 Tdi de sis cilindres capaç de donar 245 cavalls. L'aportació del sistema Start&Stop permet controlar-ne el consum, relativament acceptable si tenim clar de quina mena de bèstia estem parlant. La combinació d'aquest propulsor amb el canvi automàtic S-Tronic ens permet fer molts quilòmetres amb total comoditat, tant si és per autopista com per carreteres de revolts. És en aquestes últimes on la personalitat esportiva d'aquest auto es fa més evident i on en disfrutarem més, gràcies a unes suspensions molt bones i un comportament del xassís impecable. Si els diners no són un problema, podem accedir a l'opció de la suspensió adaptativa que regula l'alçada del cotxe en funció de la distància a terra, i aleshores la comoditat de marxa ja és gairebé d'escàndol. De somni.

Però quan sona el despertador que és el seu elevadíssim preu, ens recorda que l'hem de tornar a qui ens l'ha deixat per provar-lo. Llàstima.

El millor

El comportament dinàmic

El disseny general

Els materials i acabats

El pitjor

L'habitabilitat a les places del darrere

Massa opcions fora del preu d'accés

La visibilitat posterior

fitxa tècnica

PREU: 63.900 euros

CANVI: Automàtic S-Tronic, de 7 marxes

TRANSMISSIÓ: Integral, Quattro

MOTOR: V6 3.0 Tdi de 245 cavalls

MIDES: 4.969 x 1.911 x 1.420

PES: 1.785 kg

DIPÒSIT: 65 litres

MALETER: 535 litres

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT