Publicitat
Publicitat

Audi Q3: fet a casa

Va ser l'estrella del Saló de Barcelona i, tot i que no arribarà a les botigues fins a l'octubre, ja n'han venut més de dos-cents dels prop de quatre mil que esperen despatxar el primer any. I és que aquest cotxe té alguna cosa d'emocional perquè és el primer Audi fabricat a Catalunya, concretament a la fàbrica que Seat té a Martorell, encara que des de la casa alemanya no semblen estar-ne gaire cofois. El nou Q3 és un SUV compacte dins de l'oferta de marques premium , cosa que hauria de marcar les distàncies respecte els models competidors.

La firma dels anells va començar el seu camí en aquesta mena de cotxes polivalents amb el Q7, al qual va seguir l'equilibradíssim Q5, que ara s'arrodoneix amb el cotxe que hem provat aquesta setmana. De la mateixa manera que el Q5 va impactar en el negoci del seu gran rival, el BMW X3, ara les vendes del Q3 podrien afectar directament les de l'X1, el petit de la marca bavaresa. Però també el VW Tiguan, el Nissan Qashqai, el Range Evoque i el Ford Kuga.

Quan hi pugem, hem de tenir clar que es tracta d'un cotxe de poc més de quatre metres. No hem de caure en la temptació de fer servir els mateixos paràmetres de valoració que els aplicats en els seus germans grans (és 25 cm més curt que el Q5). I això ha de ser aplicable tant a les mides com a les prestacions o a determinades qualitats. El Q3 destaca per ser molt lleuger, sobretot gràcies a l'ús massiu d'aluminis endurits a la carrosseria. L'aerodinàmica també ha estat molt treballada, com veiem -per exemple- en la forma inclinada del vidre posterior, però sobretot en un índex de penetració (Cx) molt baix: 0,32.

La combinació de les dues coses fa que els ocupants no sentin ni sorolls de tipus aerodinàmic ni els procedents del motor, que queda molt encapsulat. Com a contrast, aquest aïllament fa que escoltem la remor del rodament, potenciada segons com sigui l'asfalt per on circulem. Curiosa paradoxa, la de sentir massa fressa per culpa de l'aïllament acústic.

El maleter ofereix una bona capacitat de càrrega (460 litres), que s'incrementa (1.365 litres) si abatem els seients del darrere d'aquest quatre places.

Però el que més destaca en aquest cotxe és la gran quantitat de tecnologia que incorpora: des de la utilitzada al sistema d'il·luminació, fins a la que aparca el cotxe sol sense que haguem de moure el volant, o la que regula l'espectacular sistema de so Bose (amb 14 altaveus i més de 400 watts de potència).

El Q3 està disponible de moment en dues motoritzacions de gasolina (170 i 211 cavalls) i dues de dièsel (140 i 177), a les quals progressivament se n'afegiran d'altres, totes sobre l'arquitectura d'un grup de quatre cilindres i dos litres. La tracció, excepte en la versió primera del dièsel de 140 CV, es la coneguda Quattro, que va popularitzar Audi. Els canvis de marxes van d'un 6 velocitats manual a l'S-Tronic de 7 marxes que trobem a les versions més potents.

La conducció d'aquest cotxe és molt agradable, amb ajudes com el sistema ESP, que regula el pas de frenada de les rodes als revolts més ràpids, l'ajuda d'un navegador tridimensional i els quatre programes del sistema Audi Drive Select.

Amb un volant específic, derivat del de l'A8, aquest vehicle disposa de moltes opcions de personalització, com ara les tres versions d'acabats, 11 colors exteriors, 5 interiors, 8 tapisseries, 2 dissenys de tablier , 5 models de llantes i el sostre solar opcional. El Q3 fet aquí, pels d'allà.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT