03/03/2012

Audi RS 3 SB: les aparences enganyen

3 min

Val 59.900 €. Molts diners. Tot i això, des d'Audi afirmen que tota la producció de l'RS 3 d'enguany ja està despatxada. Però és que aquest cotxe no és que es vengui bé, és que el compren molt bé. M'explicaré: l'RS 3 és un cotxe concebut amb una filosofia que és gairebé una religió, la dels fidels al sistema Quattro. Es tracta d'un vehicle addictiu, amb unes prestacions i un comportament que representen l'herència dels mítics cotxes de competició de la marca que van dominar els ral·lis mundials a començaments dels 80. Ara amb una tecnologia més avançada i amb una potència més racionalitzada que, tot i ser menor, probablement ofereix les mateixes sensacions que proporcionava aquell devessall de cavalleria motoritzada.

Conduir l'Audi RS 3 Sportback impressiona, fins i tot encara que estiguem avesats a portar vehicles de prestacions altes. 340 cavalls generats per un motor turbo amb intercooler que bufa a 2,3 bars de pressió sempre fan efecte, però el més impactant de tot és el seu comportament dinàmic. És tan estable i noble que la sensació de seguretat que genera provoca que creiem que conduïm un vehicle que circula entre vies. Sembla impossible perdre'n el control, però no hem de temptar el risc. Per entendre'ns: és com conduir un Gti de comportament vigorós al màxim, però amb una facilitat extraordinària. Aquest Audi parteix de la carrosseria de l'A3 de 5 portes, de presència familiar, però amb l'alçada rebaixada. Però no és tan inofensiu com sembla: llandes de 19 polzades, llums de xenó, entrades de refrigeració grans, petits alerons aerodinàmics arreu, pinces de frens a la vista, sortida doble d'escapament... Vaja, un llop amb vestit de be.

L'interior també respon a aquest concepte. La tradicional sobrietat (i qualitat) d'Audi es veu sacsejada per alguns detalls que ens condueixen cap a aquest ambient d'esportivitat al qual ens porten les inicials RS. Fins i tot hi ha una opció per equipar uns seients esportius que fan que l'habitacle agafi una fisonomia de competició, però els que venen de sèrie ja fan el fet de sobres.

Gran part del seu comportament rau en el xassís, però sobretot en la transmissió integral, les suspensions, el control ESP programat en dues fases, i una frenada extraordinària que ens proporcionen els generosos discos amb pinces de quatre pistons. Però no podem oblidar tampoc l'aportació de l'embragatge hidràulic, fonamental per facilitar l'agilitat de moviments i de reaccions tan neutres.

El comportament del motor genera molta impressió, sobretot per la seva capacitat per pujar de règim i empènyer des de baixes voltes, acreditant un parell motor extraordinari. Jugar amb aquest propulsor a través de les lleves del canvi manual automatitzat S Tronic de 7 marxes és d'allò més divertit, i significa un element més d'excitació quan el conduïm. Aquest motor TFSI de 2,5 litres és l'ànima d'un cotxe que provoca unes sensacions semblants a les que podem experimentar en un superesportiu molt més car i potent. Hem de tenir en compte que la relació pes/potència juga a favor de destacar aquest caràcter, i la inclusió del botó de launch control , que permet una acceleració molt vigorosa en sortida aturada, o el del programa S, que modifica la sonoritat dels escapaments, potencien encara més aquesta personalitat.

L'Audi RS 3 Sportback és un cotxe absolutament emocional, capaç d'emocionar els usuaris que frueixen d'una conducció esportiva i que obliga a un exercici de responsabilitat al volant tot i el seu elevat nivell de seguretat.

El millor

  • Comportament dinàmic
  • Prestacions del motor
  • Facilitat d'ús

El pitjor

  • Disseny del tablier
  • Confort de les places posteriors
  • Preu elevat

FITXA TÈCNICA

  • PREU: 59.900 €
  • EMISSIONS: 212 g de CO/km
  • MOTOR: 2.480 cc TFSI, injecció directa i turbo, 340 CV a 6.500 RPM
  • TRANSMISSIÓ: Integral Quattro
  • CANVI: Manual automatitzat S Tronic 7 velocitats
  • MIDES: 430 x 179 x 140 cm
  • PES: 1.575 quilos
stats