Publicitat
Publicitat

La guantera

BMW X3 3.5i: Preu per preu, sabates grosses

En els set anys que l'X3 fa que és al mercat, BMW ha venut sis-centes mil unitats d'un cotxe que pertany a un segment molt competit, el dels polivalents SUV (Sport Utility Vehicle). Ara li tocava un canvi, més enllà de les revisions estètiques. I no únicament per plantar cara a la competència, sinó per diferenciar-se clarament dels altres totcamins de la marca: el petit X1 i el gran X5. Calia aquesta segmentació, sobretot per criteris comercials i de màrqueting. Es tracta d'un cotxe amb l'elegància d'un urbanita, però amb la solidesa que cal per a una conducció més enllà de l'asfalt.

A mig recorregut entre aquests models, l'X3 ha crescut respecte a la generació anterior. Per dins i per fora. Aquest turisme gros, i amb tracció integral, disposa de moment de dos motors, un dièsel i un de gasolina, de 184 i 306 cavalls, respectivament. Més endavant n'hi haurà d'altres encara més grossos.

Tot i l'increment de la potència, la casa bavaresa ha sabut reduir el consum, el punt feble d'aquests cotxes. Això no vol dir, però, que les xifres siguin encara òptimes, sobretot en el cas del gasolina, ja que el dièsel obté un dels millors registres del segment. Té voluntat de ser sostenible, però per preu encara no deixa de ser l'enèsim exercici d' ecopijisme que trobem en l'automoció últimament. Entre altres ajudes per l' estalvi , inclou una direcció assistida elèctrica intel·ligent i un regenerador de l'energia que es perd a les frenades; una aplicació del famós KERS que vam veure a la Fórmula 1 i que tornarem a tenir aviat.

L'X3 té un canvi automàtic de vuit velocitats. En el cas de la versió de gasolina, és el primer cotxe que combina un motor de sis cilindres amb el sistema Start&Stop, que desconnecta el motor a les aturades per no contaminar.

L'habitacle i el maleter són ara molt més amplis. Però on es nota més aquest increment de mida és, sobretot, en el comportament dinàmic. Aquest BMW estrena xassís. El sistema xDrive permet modificar-ne el comportament segons les condicions d'adherència que ens trobem. Els programes Normal, Sport i Sport + actuen sobre les suspensions, el canvi i la direcció, de manera que sembla que tinguem un xassís diferent en cada cas. I és molt eficaç en els tres.

Aquest BMW és segur i còmode, és tecnològicament avançat, i fins i tot bonic. Però, no obstant, continua sent massa car.

Més continguts de