Publicitat
Publicitat

BMW 640i: un apartament amb vistes

Diuen que n'hi ha que per combatre l'insomni compten ovelles. Jo per agafar el son m'imagino que em toca la loteria i, amb els diners de la rifa, omplo el garatge de casa. El BMW 640i que provem avui és un dels cotxes que m'hi agradaria posar. Però si això passés, primer hauria de superar la vergonya que fa passejar-s'hi amb la capota treta. Quan agafes el volant d'aquest BMW, l'aparatositat que comporta et converteix en l'objectiu de totes les mirades. És impossible conduir-lo i passar desapercebut.

Aquest cabriolé és un cotxe espectacular, tant per l'aspecte i la presència luxosos com per les mides: gairebé cinc metres de llarg i dos d'ample. Tot un armari mirall amb rodes. Però molt bonic, això sí.

Una vegada hem superat el tràngol de la pèrdua d'anonimat, la conducció d'aquest automòbil és tota una satisfacció. I és que, normalment, quan un cotxe és car no ho és perquè sí. I aquest BMW costa molts diners, i els val.

El nou 640i substitueix el model que la casa bavaresa va llançar l'any 2004. Es tracta d'un descapotable del segment premium capaç de plantar cara a models de marques com ara Maserati, Bentley o Rolls Royce, per posar alguns exemples de luxe extrem i grans dimensions.

En aquest cotxe tot és d'una qualitat extrema, tant els materials com el nivell d'acabats i equipament, que inclou gàdgets com un sistema de visibilitat nocturna, un altre de reconeixement òptic dels senyals de trànsit o la projecció de diverses dades del navegador al vidre davanter. La pell que es fa servir de manera massiva per a la tapisseria -deuen haver sacrificat diversos ramats de bestiar per a cada unitat- disposa d'un tractament tèrmic que fa que no s'escalfi per efecte del sol quan circulem a cel obert, no fos cas que patim una escaldada en alguna zona sensible del cos. L'aire condicionat, per exemple, també incrementa l'eficàcia quan detecta que hem tret la capota de lona, una operació senzilla que ocupa molt pocs segons i que fins i tot podem fer en marxa, a poca velocitat, això sí.

De vegades els descapotables no donen confiança en matèria de seguretat. A dins d'aquest cotxe ens sentim tan protegits com ho estaríem a dins de qualsevol altre cotxe amb sostre dur.

A BMW han reforçat diverses parts amb estructures de fibra de vidre per evitar lesions del conductor i dels acompanyants en cas de bolcada, i el 640i fins i tot disposa d'uns arcs de seguretat que surten de darrere dels seients de manera automàtica si tot un seguit de sensors electrònics que hi ha detecten el començament d'una bolcada. No hem de patir.

El motor és el millor de tot. Un sis cilindres de tres litres, amb tecnologia TwinPower Turbo i injecció directa, capaç de donar 320 cavalls de potència amb una resposta impressionant. Si aquestes dades ens semblen poca cosa sempre podem aspirar al model superior, el 650i, que equipa un V8 de 408 cavalls... per 111.000 €. No cal.

El comportament dinàmic, una vegada hem assimilat les mides d'aquest cotxe i el seu pes, és força àgil, sobretot si optem pel programa de conducció Sport, que modifica el canvi de marxes -automàtic de vuit velocitats-, les suspensions -independents a cada eix- i la duresa de la direcció, encara que on es desenvolupa millor és per autopista i en grans rutes.

Sort que a mi no em toca mai la rifa. No el podria aparcar al garatge de casa. I no perquè ja el tingui ple. És que la meva plaça és massa petita.

El millor

  • El seu disseny i el seu caràcter són exclusius.
  • L'alta qualitat de materials i acabats.
  • El comportament mecànic.

El pitjor

  • La visibilitat posterior amb la capota posada.
  • La capacitat del maleter.
  • L'accessibilitat i la comoditat posteriors.

Fitxa tècnica

  • PREU: 94.400 €
  • MOTOR: 6 cilindres, 3.0 litres, 320 cavalls
  • TRANSMISSIÓ: Al darrere
  • CANVI: Automàtic, 8 velocitats
  • MIDES: 4,894 x 1,894 x 1,365
  • PES: 1.915 kg
  • CAPACITAT MALETER: 350 l
  • CAPACITAT DIPÒSIT: 70 l

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT