Esports 14/11/2016

Ball de cadires per arrencar el 2017

Més de la meitat dels pilots de MotoGP canvien d’equip de cara a la temporada vinent. Un dels casos més sonats és el de Lorenzo, que demà debuta amb Ducati

Nuria García
3 min
A Xest, Marc Márquez va celebrar el títol que va guanyar al Japó amb el seu club de fans i una mà gegant que representa els seus 5 títols.

BarcelonaAhir, després de la cursa, Jorge Lorenzo marxava del circuit Ricardo Tormo de Xest del box de Yamaha amb la copa de guanyador sota el braç i demà, quan hi torni per participar en els tests de pretemporada, haurà de canviar de box i de colors per primer cop després de nou anys. Del blau de Yamaha passarà al vermell de Ducati. “Guanyar la cursa és el millor regal que li podia fer a Yamaha”, deia ahir Lorenzo, que afegia que el triomf a Xest era “el millor final que pot tenir la pel·lícula” que ell i Yamaha han protagonitzat des de fa nou anys. Com ell, onze pilots més vestiran demà uns colors diferents. La temporada que arrencarà a Qatar a finals de març implicarà 12 canvis d’equip. I és que tan sols cinc equips mantenen els seus pilots de cara al 2017: el Repsol Honda del campió del món, Marc Márquez, que seguirà fent parella amb Dani Pedrosa; l’Avintia Racing (amb Héctor Barberá i Loris Baz), el Marc VDS (els pilots seran Tito Rabat i Jack Miller), el Pramac Racing (amb Danilo Petrucci i Scott Redding) i l’LCR Honda, que manté Cal Crutchlow.

Ball de cadires per arrencar el 2017

El ball de cadires va començar ben aviat: després de la renovació de Rossi per dos anys a Yamaha, a Qatar, en la primera cursa de l’any, també es va saber que Bradley Smith deixava el Tech3 i fitxava pel nou equip KTM, que l’any vinent debutarà a MotoGP (a Montmeló es va saber que l’altre integrant de l’equip austríac és Pol Espargaró). I unes setmanes més tard, després de diversos rumors i insinuacions de Rossi, Ducati va anunciar el fitxatge de Jorge Lorenzo. Amb tot l’any al davant i amb la mala maror que s’arrossegava del final del 2015, el mallorquí i l’italià no han tingut una temporada plàcida, i Lorenzo ja fa temps que té ganes de pujar a la seva nova moto. I haurà d’aprofitar el temps demà i dimecres, ja que Yamaha, fins que no s’acabi el contracte que té el de Palma amb ells (a final d’any), tan sols li deixa fer aquest test de pretemporada a Xest. Per al de Jerez, els dies 23 i 24 de novembre, Lorenzo no té autorització. Les restriccions de Yamaha encara van més enllà, ja que tampoc li deixen parlar de Ducati mentre duri la seva relació contractual.

A Ducati Lorenzo es trobarà amb Andrea Dovizioso, que, després d’un bon curs, ha renovat amb el conjunt italià. El que fins ara ha sigut el seu company, Andrea Iannone, farà el salt a Suzuki, un equip que es renova de dalt a baix, amb la incorporació de l’italià i del català Álex Rins, que segueix els passos de Maverick Viñales per debutar a la categoria reina. El de Roses, per la seva banda, després d’haver ajudat a desenvolupar la moto dels de Hamamatsu, s’enfilarà demà per primer cop a la Yamaha i tindrà el repte de ser el company d’equip de Valentino Rossi, nou vegades campió del món, que es queda com el líder de l’equip.

Els catalans tornaran a ser protagonistes a MotoGP. El 2017 serà l’any amb més pilots de casa a la categoria reina. Set en total (Márquez, Pedrosa, Viñales, Rins, Rabat i els germans Espargaró), que fan que la catalana sigui la nacionalitat amb més representació. I d’aquests, sis competiran amb una moto oficial. L’únic que no en tindrà serà Tito Rabat.

3 baixes, 1 retorn i 4 debuts

Respecte als pilots que ahir van ser a la pista del circuit Ricardo Tormo, demà hi haurà tres pilots que ja no hi seran. Es tracta de Stefan Bradl, Eugene Laverty i Yonny Hernández. Els dos primers marxen al Mundial de Superbikes: l’alemany debutarà amb l’equip Honda al costat del nord-americà Nicky Hayden i el britànic hi torna (va ser subcampió el 2013) amb l’Aprilia oficial de l’equip Milwaukee. I Hernández farà un pas enrere i tornarà a Moto2 després de cinc anys amb l’equip AGR Team. Per contra, hi haurà un retorn, el de Karel Abraham. Dos anys més tard, el txec torna a MotoGP un cop ja recuperat del tot dels problemes físics que arrossegava. Per acabar, hi haurà quatre cares noves: Sam Lowes, Jonas Folger, Johann Zarco i Álex Rins. Els quatre fan el salt a la categoria reina des de Moto2 i pujaran per primer cop a una MotoGP aquest dimarts a Xest.

stats