Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE RAL·LIS

Loeb i Hirvonen arriben empatats a la penúltima prova de l'any

El Catalunya - Costa Daurada innova, ara amb un tram de nit

La 47a edició del Ral·li RACC Catalunya - Costa Daurada comença avui amb novetats. Un tram de nit i quatre trams del tot nous posaran a prova els pilots que lluiten pel campionat.

Ara fa un any, el Catalunya - Costa Daurada tornava als orígens i oferia als participants la possibilitat de gaudir d'una primera jornada amb trams mixtos, que combinaven les superfícies de terra i les d'asfalt. Lluny de renunciar a aquesta proposta, enguany el RACC -organitzador de la prova- encara hi ha donat més importància, i a més ha afegit un tram nocturn al recorregut, el que tancarà la jornada d'avui. La penúltima prova del campionat aterra a Catalunya carregada d'al·licients. Per un traçat renovat i també per la igualtat que hi ha al capdavant de la classificació. Loeb, set vegades campió, i Hirvonen estan empatats a punts, i Ogier els segueix a tres punts de distància.

Serà una prova especial per al català Xevi Pons, que després de guanyar el Mundial de Super2000 no va trobar un volant per disputar el d'aquest any. "És com un examen. Vull intentar guanyar en la meva categoria. És un ral·li llarg i un bon lloc per deixar-se veure", diu.

Divendres 21
Dos trams nous, un dels quals de nit, la novetat principal

La primera jornada del ral·li, la d'avui, és la que presenta més novetats. Igual que l'any passat, combinarà trams de terra amb altres d'asfalt. I a més l'última passada serà de nit. "Com a pilot serà complicat, però de cara a l'espectador és bo. De nit serà una primera etapa molt dura, però bona per al públic", reconeix Xevi Pons. I Albert Llovera afirma: "Abans es feia el ral·li de nit, i s'havia deixat de fer. És molt atractiu per a la gent".

Dissabte 22
El tram del Priorat (45,97 km), el més llarg d'asfalt del Mundial

La segona jornada serà la més exigent, ja que un dels trams, el del Priorat, té 45,97 quilòmetres, una xifra que el converteix en el tram més llarg d'asfalt de tot el Mundial. A més, incorpora dos trams nous: el de Riba-roja d'Ebre i el de la punta de les Torres, totes dues d'asfalt. "Hi ha molts interiors, trepitges molt l'herba i pots entrar a les cunetes. És l'encant que té el Catalunya, que és molt ràpid i a més té un asfalt molt divertit: ample però també amb zones revirades", diu Llovera.

Diumenge 23
L'últim tram del ral·li tindrà
bonus per al guanyador

La tercera jornada del Catalunya - Costa Daurada començarà ben d'hora. L'últim tram, el del coll de la Teixeta, que tancarà la prova, a més de ser televisat, comptarà amb bonus . Així doncs, el pilot que guanyi aquest tram obtindrà tres punts per al Mundial.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT