Publicitat
Publicitat

Chus Bueno: "Catalunya és un país de bàsquet boig per la NBA"

Negoci"El més important és saber el producte que tens i com encaixa en el mercat" Expansió"L'opció de sortir fora dels Estats Units la tenim sobre la taula. David Stern va dir que ens agradaria veure un projecte europeu en els pròxims 10 anys"

Aquests dies Chus Bueno, vicepresident de la NBA a Europa, passeja pel Palau Sant Jordi amb passes curtes i moltes ganes de parlar amb tothom, satisfet de tenir la selecció dels Estats Units a Barcelona.

Què significa tenir el nou Dream Team jugant un parell de partits amistosos al Palau Sant Jordi?

Tenir la selecció dels Estats Units a Barcelona fins dimarts és una oportunitat única. Hi ha, a més, molts dels jugadors de les seleccions d'Espanya i l'Argentina que també competeixen a la NBA.

Quin seguiment té la NBA a casa nostra?

Catalunya és un país de bàsquet boig per la NBA. Els nens comencen molt aviat a practicar bàsquet a les escoles i la tradició és molt bona. El control digital és molt fàcil de fer i Barcelona és una ciutat de la qual prové molt del trànsit de la nostra pàgina web.

Europa ha deixat de ser una prioritat per a la NBA?

Les tecnologies han permès que la NBA es pugui internacionalitzar molt més que abans. Pots veure els partits en directe i tant és on siguis. Això ens ha acostat molt a l'aficionat i ens ha obert nous mercats, que tenen un potencial de projecció molt més important, com la Xina. Europa és un mercat molt madur, que coneix molt el nostre producte.

L'expansió de la NBA fora dels Estats Units encara és viable?

És una opció que tenim sobre la taula. David Stern va dir que ens agradaria veure un projecte europeu en els pròxims 10 anys. És una opció per al debat. Ara mateix no és el moment, però és bo que aquest projecte estigui sobre la taula.

Ara que hi ha crisi econòmica, tothom mira com respon la NBA.

Nosaltres no som aliens a la crisi, que ens afecta a tots, però el món digital ens obre moltes portes. El consum creix gràcies a les noves tecnologies i sempre hi ha oportunitats, però has de saber adaptar-te al nou mercat global.

Els equips portaran publicitat a les samarretes.

La NBA portava temps estudiant-ho i havia fet molts experiments. Els propietaris volen apostar per aquesta possibilitat, que genera nous recursos econòmics.

A nivell de model de negoci, quines idees es poden exportar?

Si hi ha un visionari que pot detectar noves oportunitats de negoci, aquest és José Luis Sáez, el president de la Federació Espanyola (FEB). Ha sigut molt llest per planificar esdeveniments i organitzar tornejos internacionals que agraden tant als patrocinadors com a la televisió. El Mundial del 2014 farà que el bàsquet torni a estar al lloc que es mereix. El més important és saber el producte que tens i com encaixa en el mercat. El repte és arribar a l'aficionat.

Com veus els Jocs Olímpics de Londres?

La selecció dels Estats Units té un gran potencial i és la gran favorita per guanyar la medalla d'or, però és un campionat obert i en el món del bàsquet no sempre guanya el millor.

El gran debat se centra en les regles de joc.

Els Jocs es juguen amb normes FIFA i USA Basketball fa un gran esforç per informar-ne els seus jugadors. Un campionat així no es pot jugar amb dues regles de joc.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT