07/09/2016

Deu anys amb el millor soci possible

2 min
Deu anys amb  El millor soci possible

BarcelonaJustament avui, el dia que el Barça és a Nova York per obrir una oficina comercial i colonitzar el mercat americà, es compleixen deu anys de l’acord que, també a Nova York, a la seu de les Nacions Unides, va unir el club amb l’Unicef. Coincidències de la vida. Justament deu anys després que Joan Laporta signés un acord de cinc anys perquè la fins llavors immaculada samarreta acollís el logotip de l’Unicef, Josep Maria Bartomeu també és a Nova York per imitar el seu predecessor, participant en un acte a les Nacions Unides amb l’Unicef emmarcat en un viatge per redimensionar el Barça i arribar a l’horitzó dels mil milions d’ingressos.

De Ronaldinho a Pau Casals

Ahir la delegació blaugrana anava acompanyada de Ronaldinho en la visita a una escola del Bronx per fomentar els valors del Barça entre els joves americans. Fa 10 anys, el somriure del brasiler també era la icona més utilitzada en l’acte a les Nacions Unides. Laporta estampava la seva signatura, acompanyat de la directora executiva de les Nacions Unides, Ann M. Veneman. L’expresident aprofitava el privilegiat escenari per dimensionar el paper de l’entitat en un parlament amb un clar contingut de país, rememorant la figura d’un altre català que 35 anys abans s’havia dirigit a tots els representants polítics aplegats a la seu de les Nacions Unides defensant la singularitat catalana. Pau Casals va ser l’eix vertebrador de les paraules de Laporta, que va assegurar que la unió que naixia aquell 7 de setembre podia portar el Barça a “guanyar la Champions de la solidaritat”.

“Que un club apostés per tornar als nens desfavorits de tot el món part dels seus guanys va ser una aposta que ens dignificava com a club”, explica un dels ideòlegs i ferms defensors de l’acord, l’exdirectiu Evarist Murtra.

Del pit a l’esquena

Aquell 2006 el vigent campió de la Champions, s’unia a l’Unicef en un acte històric. Una aliança que s’ha mantingut fins a dia d’avui amb alguns canvis sensibles que han comportat un fort debat dins el barcelonisme. La unió s’ha reforçat, i s’ha incrementat la partida econòmica que hi destina el Barça, però a la vegada, la presència de l’Unicef ha perdut pes per les necessitats financeres del club. Per un costat, s’ha passat dels 1,5 milions del 2006 als 2 que es van pactar al mes de febrer, en una visita a Barcelona del director executiu de l’Unicef, Anthony Lake. Llavors, a la graderia del Camp Nou, Lake va explicar que el joc coral de l’equip de Luis Enrique l’havia inspirat per a una xerrada a les Nacions Unides, un exemple per a tots els països que en formen part. “Sou una inspiració per a tots nosaltres”, va sentenciar per guanyar-se la simpatia de l’auditori.

Més diners, menys visibilitat. Durant els últims anys, la ubicació privilegiada de l’Unicef també ha canviat. Les necessitats econòmiques del club van portar Sandro Rosell a tancar un acord amb Qatar Sports Investment, posteriorment suplit per Qatar Airways, i traslladar el logotip de l’Unicef a la part posterior de l’equipació blaugrana.

stats