Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE FÓRMULA 1

Vettel aconsegueix el triomf i Raikkonen puja al podi dos anys i mig més tard

Dia de retorns a Bahrain

A Bahrain es va viure ahir un dia de retorns. Vettel i el seu Red Bull tornaven a guanyar un Gran Premi i a liderar el Mundial de pilots, i Kimi Raikkonen pujava al podi per primer cop després d'haver tornat a la F-1. Red Bull es tornava a enfilar al capdamunt del Mundial de constructors i Lotus demostrava el que Raikkonen va anunciar a la Xina, que podien lluitar pel podi. La segona posició del finlandès i la tercera de Grosjean, el seu company d'equip, certifiquen que els Lotus aspiren a estar entre els millors.

Feia gairebé sis mesos que Vettel no pujava fins al capdamunt del podi. L'últim cop va ser al Gran Premi de l'Índia, l'octubre del 2011. I és que si la temporada passada ell i el seu Red Bull es van passejar i van aconseguir el bicampionat amb relativa facilitat, enguany les coses semblen més complicades. Red Bull ha tingut problemes en l'inici del Mundial per estar entre els millors, si bé Adrian Newey -que ha dissenyat el cotxe- sembla haver trobat ja la clau per tornar a fer-lo competitiu. Així, doncs, els crits que Vettel feia per ràdio mentre creuava la meta i aparcava el seu cotxe a la sortida del pit lane -tal com li va dir el seu enginyer- per evitar córrer el risc de quedar-se sense benzina estaven justificats.

Lotus puja al podi

La sorpresa a Bahrain la va donar l'escuderia Lotus. Kimi Raikkonen i Romain Grosjean sortien des de l'11a i la 7a posicions de la graella respectivament, però van fer una gran cursa fins a situar-se darrere el Red Bull de Vettel. Raikkonen, que no pujava al podi des del Gran Premi d'Itàlia del 2009 -ha estat dos anys fora del Mundial de F-1- va intentar discutir el triomf a l'alemany i fins i tot quan faltaven onze voltes per al final l'enginyer del finlandès l'animava per ràdio i li deia que podia acostar-se encara més a Vettel, si bé al final va creuar la línia de meta a tres segons del Red Bull. Tot just al seu darrere va arribar el seu company d'equip, Romain Grosjean. El francès, que dimarts passat va fer 26 anys, va celebrar el seu aniversari amb el primer podi de la seva carrera a la Fórmula 1.

I si Vettel i els Lotus, amb Raikkonen al capdavant, van ser la cara de la cursa a Sakhir, la creu van ser els McLaren. Hamilton va tenir problemes amb la roda posterior esquerra del seu monoplaça en les seves dues primeres visites als boxs i va perdre totes les opcions de lluitar per estar entre els millors. El seu company, Jenson Button, encara va tenir menys sort. Quan rodava setè i tan sols quedaven quatre voltes, el britànic va punxar una roda, fet que el va obligar a passar pels boxs. I tot just dues voltes més tard, Button tornava a enfilar el camí del taller per retirar-se amb problemes al motor del seu McLaren.

Per la seva banda, el català Pedro Martínez de la Rosa va aconseguir acabar en la 20a plaça a Bahrain, la seva millor posició amb l'HRT. L'objectiu del català és acabar el màxim de curses possibles i, si bé en el primer Gran Premi no ho va aconseguir -no hi van poder participar- en les següents curses no ha fallat. "El més positiu és la fiabilitat i haver-me classificat dissabte pel davant d'un Marussia", va dir De la Rosa, que va anunciar que l'equip prepara millores per a la pròxima cursa, la de Montmeló, el 13 de maig.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT