BARÇA
Esports 05/10/2016

Enèsim cop de volant per professionalitzar el Barça

Òscar Grau reestructura l’àrea executiva i redueix el pes dels directius

i
Albert Llimós
2 min
Òscar Grau, nou CEO del Barça, durant la presentació que va realitzar per explicar el nou organigrama als treballadors del club.

BarcelonaAquesta vegada, l’enèsim cop de volant del Barça per professionalitzar el club i encarar els reptes del futur ha sigut obligat. El relleu de Nacho Mestre per Òscar Grau al capdavant de la direcció general de l’entitat ha fet que Josep Maria Bartomeu doni llum verda i total llibertat al nou CEO per dur a terme els canvis necessaris per executar el pla estratègic que el Barça s’ha fixat per al 2021. Però més enllà de la redistribució de l’organigrama, s’accentua la voluntat de reforçar l’àrea executiva, apartant del dia a dia els directius, que es convertiran en un consell d’administració que es reunirà cada tres o quatre setmanes i ja no quinzenalment.

Grau feia setmanes que preparava el nou organigrama, que ahir al migdia es va explicar als treballadors del club, i ja va entrar en funcionament. La gran novetat és la creació de tres noves àrees. En primer lloc, la de coneixement, que ja estava en funcionament i ahir es va oficialitzar, i que assumirà el director d’esports professionals, Albert Soler, una figura que guanya pes en l’organigrama. L’àrea de coneixement s’encarregarà de dos grans projectes, el FCB Universitas -convertir el Barça en la universitat del món de l’esport- i la Masia 360º. Es tracta d’un departament que aglutinarà els serveis mèdics i els responsables de rendiment, tecnologia i ciències socials, totes les àrees que afecten els esports professionals.

Les altres dues novetats de la nova estructura no tenen encara responsables, són l’anomenada marca FCB i planificació estratègica. La primera s’encarregarà de la gestió de la marca Barça a escala global, i s’hi inclouran els departaments de màrqueting, museu, relacions institucionals i protocol. D’aquesta manera, l’àrea comercial que des de fa un any lidera l’italià Francesco Calvo passarà a partir d’ara a dir-se negoci global i ja no assumirà les qüestions relatives al màrqueting. El departament de Calvo és un dels més importants, ja que és l’encarregat de negociar el nou contracte de patrocini, i va capitanejar, juntament amb el directiu Manel Arroyo, les converses amb Nike per signar l’acord fins al 2028 que reportarà més de 150 milions anuals. Precisament, una de les voluntats de Grau, que Bartomeu fa temps que intenta que s’apliqui, és que casos com el d’Arroyo no es repeteixin, i els directius no hagin de participar activament en negociacions.

Per la seva banda, l’àrea de planificació estratègica servirà per fer un seguiment de l’evolució dels objectius que el Barça es va fixar per al 2021, quan la junta de Bartomeu espera arribar als 1.000 milions d’ingressos, tenir a punt l’Espai Barça i la FCB Universitas.

El nou comitè de direcció estarà format per 12 membres fins a finals d’any, quan Mestre, que ara està en fase de traspàs de responsabilitats a Òscar Grau, deixarà el club definitivament. En els gairebé tres anys que Bartomeu porta com a president, ha canviat tots els executius de pes del Barça, tret de Pere Jansà, responsable de l’àrea social i mà dreta del vicepresident Jordi Cardoner. Comunicació, que fins ara depenia directament del president, ara dependrà del nou CEO, l’home que ha de dirigir un vaixell amb destí al 2021.

stats